کمپانی سامسونگ با سرمایه‌گذاری 200‌ میلیارد دلاری 11 کارخانه تولید تراشه در آمریکا راه‌اندازی می‌کند

samsung chip.JPG

کمپانی سامسونگ مدتی پیش یک سرمایه‌گزاری 17 میلیارد دلار در تگزاس داست تا بتواند خط تولید چیپت‌ها را راه‌اندازی کند، اما حالا خبر رسیده که این کمپانی می‌خواهد با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد دلاری طی بازه زمانی 10 سال، 11 کارخانه جدید تولید تراشه در ایالات متحده راه‌اندازی کند.

سامسونگ امروز زیر مجموعه و زیر برندهای متفاوتی دارد که هر کدام در بخش‌های مختلفی مشغول به فعالیت هستند. یکی از بزرگ‌ترین زیر مجموعه‌های بزرگ سامسونگ بخش ریخته‌گری و تولید تراشه این کمپانی کره‌ای است. گفته می‌شود که سامسونگ منسجم‌تر از همیشه می‌خواهد اهداف خود را در این بخش دنبال کند و قصد احداث 11 کارخانه تولید چیپ جدید در تگزاس را دارد. سامسونگ حتی برای انجام این کار، درخواست معافیت مالیاتی داده است.

همین چند وقت پیش خبرهایی منتشر شد که کمپانی سامسونگ با سرمایه گذاری 17 میلیارد دلاری خود در ایالت تگزاس، به دنبال ایجاد خط تولید جدیدی برای چیپست‌ها بوده است. غول تکنولوژی کره‌ای کم کم در حال تحقق اهداف بسیار بزرگی است که روز به روز به آن نزدیک می‌شود. حال اطلاعات تازه‌ای از کارخانه‌های بعدی تولید چیپ سامسونگ در تگزاس منتشر شده و ظاهرا تعداد آن‌ها به 11 عدد می‌رسد که کم نیست.

گزارش شده‌ که سامسونگ پس از شروع به ساخت کارخانه تولید چیپ 17 میلیارد دلاری خود در منطقه Austin تگزاس، می‌خواهد فعالیت خود را در این ایالت بیشتر کند. سامسونگ در نظر دارد تا 11 کارخانه دیگر را به این مجموعه بیفزاید، اما برای این کار ابتدا در پی کسب معافیت مالیاتی از آمریکاست.

Samsung-new-chip-factories-1.jpg
-

احتمال توافق آمریکا با سامسونگ در حالت عادی چندان زیاد نیست، اما اگر کره‌ای‌ها بتوانند ایده‌های جذابی ارائه دهند و از حمایت مقامات محلی برخوردار شوند، می‌توانند به این رؤیای خود تحقق بخشند. از سوی دیگر، سامسونگ می‌خواهد سرمایه‌گذاری حدودا 192 میلیارد دلاری در تگزاس انجام دهد. این رقم خیره‌کننده خود به تنهایی می‌تواند سبب شود تا آمریکایی‌ها به این پیشنهاد بیشتر فکر کنند.

نکته دیگر این‌که سامسونگ با احداث این کارخانه‌ها، توانایی ایجاد 10 هزار شغل جدید در تگزاس را دارد. شاید بد نباشد که بدانید اگر این موضوع به واقعیت بدل شود، شاهد بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در تاریخ تگزاس مرکزی خواهیم بود.

اگر آمریکا با درخواست سامسونگ موافقت کند و همه چیز خوب پیش برود، احداث اولین کارخانه تولید چیپ آن‌ها در سال 2034 انجام می‌شود. البته موردهای بعدی برای سال‌های بعد از آن برنامه‌ریزی شدند. بنابراین فعلا باید انتظار زیادی برای احداث کارخانه‌های تولید چیپ جدید سامسونگ بکشیم. در کل بعید نیست اگر کمپانی سامسونگ این کارخانه‌ها را احداث کند، با تغییرات بزرگی در زمینه تولید تراشه‌ها و پیشرفت این حوزه روبه‌رو شویم.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: SamMobile

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر