کمبود تراشه ادامه دار است؛ شرکت نینتندو انتظار کاهش فروش محسوسی دارد

nintendo.jpg

براساس گزارش‌های منتشر شده، نینتندو کمبود تراشه را در ادامه راه خود می‌بیند و پیش‌بینی می‌کند که با توجه به این کمبودها و موجود انبار، فروش این کنسول در سال مالی جاری بسیار کم شود.

وبسایت Nikkei گزارشی منتشر کرده و ادعا می‌کند که شرکت نینتندو انتظار دارد چیزی حدود ۲۰ میلیون کنسول سوییچ در سال مالی جاری به فروش برساند که این رقم نسبت به فروش سوییچ در سال گذشته ۱۰ درصد کاهش و نسبت به سال مالی ۲۰۲۰ حدود ۳۰ درصد کاهش خواهد داشت.

کنسول سوییچ‌های فروخته شده در سال مالی جاری 2021 حدود 23 میلیون واحد خواهد بود و این یعنی 20 درصد شاهد کاهش فروش این کنسول در سال جاری به نسبت سال گذشته خواهیم شد. اوایل امسال، نینتندو دلیل این کاهش را کمبود جهانی نیم‌رساناها و همچنین وجود اثر موفقی همچون انیمال کراسینگ در سال قبل از آن و فروش شگفت‌انگیزش اشاره کرد.

Switch_Animal_Crossing.jpg
-

این منبع آگاه گفته که این کاهش علیرغم تقاضای شدید جهانی برای سوییچ است و طبق گزارش‌ها، نینتندو مایل است در صورت حل مشکلات عرضه، تولید خود را افزایش دهد. حتی در ادامه گفته شده که «با این وجود، کمبود طولانی‌مدت تراشه و اختلالات زنجیره تأمین جهانی که با حمله روسیه به اوکراین تشدید شده است، بر تولیدات آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت.»

با این حال، نینتندو هنوز راه نسبتاً درازی دارد تا بتواند پرفروش‌ترین کنسول تاریخ نینتندو شود. در حال حاضر کنسول نینتندو دی‌اس (Nintendo DS) با فروش ۱۵۴.۰۲ میلیون دستگاه بهترین فروش را میان کنسول‌های نینتندو داشته است و پس از آن رکورد در اختیار کنسول گیم‌بوی (و گیم‌بوی کالر) است که ۱۱۸.۶۹ میلیون دستگاه فروش کرده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: videogameschronicle

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر