سامسونگ به دلیل پایین آوردن سرعت عمدی گوشی‌هایش زیر ذره‌بین است

Untitled-1.jpg

این گونه که مشخص است کمپانی سامسونگ به دلیل تبلیغاش اشتباه یا همان تبلیغات گول زننده در رابطه با گلکسی S22 مورد تحقیق و بازرسی قرار گرفته است.

چند روز پیش خبری منتشر شد که سرویس‌های بهینه‌ساز گیمینگ سامسونگ که تحت عنوان GOS شناخته می‌شود، سرعت گوشی‌های گلکسی S22 را کاهش داده‌اند. این اپلیکیشن در واقع برای این منظور طراحی شده که در انجام بازی‌ها، تمام فعالیت‌ها را متوقف کند تا از داغ شدن بیش از حد آن جلوگیری شود. اما اینطور که به نظر می‌رسد، این اپلیکیشن نه تنها این کار را انجام می‌دهد بلکه عملکرد بسیاری از اپلیکیشن‌های غیر گیمینگ را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود گوشی پرچم‌داری نظیر گلکسی S22 در اجرای یک اپلیکیشن معمولی مثل آفیس هم با کندی مواجه شود.

خبرگزاری‌های مختلف معتقد هستند که کاربران باید شکایتی از سامسونگ تنظیم کنند. به نظر می‌رسد که دردسر تازه‌‌ای برای غول تکنولوژی کره‌ای ایجاد شده باشد. البته GOS اپلیکیشن جدیدی هم نیست اما در آپدیت One UI 4.0 که اندروید ۱۲ را به گوشی‌های سامسونگ آورد، کاربران دیگر قادر به غیرفعال کردن آن نیستند. همین موضوع باعث شد این اپلیکیشن از کنترل خارج شده و عملکرد بیش از ۱۰ هزار اپلیکیشن را که ۶۸۰۰ مورد از آن‌ها اصلا گیمینگ هم نیستند را محدود کرد. اپلیکیشن‌های معروف این سیستم‌ مایکروسافت آفیس و یوتیوب است.

xX6AjK8aS86WjZrZBuEtdd.jpg
-

بعد از اعلام این خبر، گیک‌بنچ که یک اپلیکیشن بنچمارک معروف به حساب می‌آید تمام گوشی‌های سری گلکسی S را تحریم کرد و اکنون هم سازمان خبری کره‌ای Yonhap اعلام کرده برخی از کاربران گوشی‌های گلکسی S22 هم قرار است علیه سامسونگ شکایت کنند.

اینطور که به نظر می‌رسد، به ازای هر شخص سامسونگ باید مبلغ ۳۰۰٫۰۰۰ وون کره که معادل ۲۴۲ دلار است را پرداخت کند. یکی از این افراد هم گفته که قرار است یک دعوی قانونی علیه شرکت کره‌ای ترتیب دهد چرا که تبلیغات شرکت را مبنی بر قدرت بالای سری گلکسی S22 کاملا کذب و صرفا جهت گول زدن کاربران می‌داند. این در حالی است که قیمت گلکسی‌های جدید از ۸۵۰ تا ۱۲۰۰ دلار آن هم در مدل پایه متغیر است. طبیعتا همه انتظار دارند محصول پرچم‌داری که خریداری می‌کنند نهایت قدرت خود را در انجام کارهای مختلف بکار بگیرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: PhoneArena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر