شاتل موبایل استفاده از IP استاتیک بر روی سیم‌کارت هوشمند را ممکن کرد

شاتل موبایل

اپراتور تلفن همراه شاتل موبایل، از ارائه راهکار سیم‌کارت هوشمند با IP استاتیک برای نخستین بار در ایران خبر داد.

شاتل موبایل به عنوان اپراتور موبایلی با گسترده‌ترین پوشش سراسری 3G و 4G و همچنین قابلیت انتخاب هوشمند بهترین شبکه براساس موقعیت جغرافیایی مشترک است. حالا این اپراتور موبایلی به سازمان‌ها، شرکت‌ها، کسب و کارها و همه افرادی که به دنبال خرید و در اختیار گرفتن یک شناسه منحصر به فرد و معتبر و دائمی هستند، امکان استفادع از آدرس آی پی استاتیک را بر روی سیم کارت‌های هوشمند خود فراهم کرده است.

سیم کارت هوشمند شاتل چیست؟

شاتل موبایل برای اولین بار در کشور، سیم کارت هوشمند خود را عرضه کرده است. این سیم کارت با استفاده از یک زیرساخت فنی مبتنی بر هوش مصنوعی و قابلیت اتصال خودکار به بهترین و باکیفیت‌ترین شبکه در هر منطقه، قادر است به صورت خودکار بهترین پوشش شبکه‌های 3G و 4G/LTE را برای کاربران فراهم کند.

هدف شاتل برای ارائه آی پی استاتیک

براساس این گزارش، شاتل موبایل راهکار IP استاتیک مبتنی بر شبکه تلفن همراه را با امکاناتی از قبیل پیاده‌سازی سیاست‌های دسترسی‌پذیری بر مبنای IP ثابت، ارائه شناسه منحصر به فرد و معتبر به سازمان‌ها، کسب وکارها و افراد، تسهیل در ارائه خدماتی نظیر انتقال تصاویر دوربین‌های مدار بسته (CCTV)، VoIP، بازی‌های آنلاین، ایجاد محدودیت دسترسی به حساب‌ها و خدمات حساس توسط IP بر اساس سیاست امنیتی مشتریان و سازمان‌ها و همچنین افزایش ایمنی سیم‌کارت‌های سازمانی برای دسترسی به شبکه داخلی را به تمامی متقاضیان و بدون محدودیت، ارائه می‌دهد

اگر به استفاده از این سرویس علاقه‌مند هستید، برای آشنایی بیشتر و اطلاع از شرایط آن، می‌توانید با شماره 09981000000 تماس گرفته و یا با آدرس پست الکترونیک b2b@shatel.ir مکاتبه کنید.

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که تفاوت آدرس آی پی استاتیک با آدرس آی پی داینامیک در چیست و چرا به آی پی استاتیک نیاز است. از این رو در ادامه همراه فیسیت باشید تا به این موضوع بپردازیم.

چرا به آی پی استاتیک نیاز داریم؟

باید بگوییم که معمولا و برای استفاده عادی، به آدرس آی پی استاتیک نیازی نیست اما برای کاربردهای ویژه‌ای همچون دوربین‌های امنیتی و نظارتی، همچنین برای استفاده از تجهیزات خانه‌های هوشمند، مخصوصا مدل‌های قدیمی‌تر به آدرس آی پی استاتیک نیاز است. از سوی دیگر گیمرهایی که می‌خواهند سرورهای ویژه‌ای با قوانین، نقشه‌ها و مادهای خود را داشته باشند، به آدرس آی پی استاتیک نیاز دارند.

مهم‌ترین مزیت آی پی عمومی یا استاتیک، امکان دسترسی مستقیم به دستگاه از طریق اینترنت است. این ویژگی اما خطر و مشکل آی پی استاتیک هم هست زیرا همین دسترسی مستقیم از طریق اینترنت، امکان سو استفاده از فایل‌ها و داده‌های شما را افزایش می‌دهد.

پیشنهاد فیسیت: آدرس IP چیست؟ آدرسی از نوع مجازی - قسمت اول نتورک پلاس

اگر به اخبار تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: شاتل


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر