اسنپدراگون 8 نسل 4: غول جدید دنیای پردازنده‌ها

SNAPDROGON FGBHFG

تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام به زودی رونمایی می‌شود و خبرهایی از عملکرد فوق‌العاده‌ی آن در بنچمارک‌ها منتشر شده است. اخیراً این تراشه بر روی گوشی ویوو iQOO 13 آزمایش شده و در تست‌های چند هسته‌ای موفق به کسب بالاترین امتیاز در دنیای گوشی‌های هوشمند شده است.

بر اساس گزارش Wccftech، اسنپدراگون ۸ نسل ۴ پیش‌تر نیز در تست‌های بنچمارک گیگ‌بنچ ظاهر شده بود و امتیاز بالای ۱۰ هزار را در تست‌های چند هسته‌ای کسب کرده بود. در آن زمان، این تراشه بر روی گوشی وان پلاس ۱۳ نصب شده و در مقایسه با تراشه‌ی A18 Pro اپل، ۱۸ درصد بهتر عمل کرده بود. همچنین، این تراشه در مقایسه با A17 Pro اپل تا ۳۹ درصد سریع‌تر ظاهر شد. انتظار می‌رود که تراشه‌ی جدید کوالکام اواخر این ماه به‌طور رسمی معرفی شود. 

Snapdragon 8 Gen 4 در تست‌های جدید خود روی گوشی ویوو iQOO 13 توانسته در بخش تک‌هسته‌ای امتیاز ۳۲۱۷ و در تست چند هسته‌ای امتیاز ۱۰۳۰۵ را به ثبت برساند. اگرچه در مقایسه با وان پلاس ۱۳، ویوو iQOO 13 در تست تک‌هسته‌ای امتیاز کمتری کسب کرده، اما در بخش چند هسته‌ای موفق به عملکرد بهتری شده است. بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیز در این نتایج تأثیر داشته‌اند؛ به عنوان مثال، احتمالاً ویوو iQOO 13 از سیستم خنک‌کننده‌ی پیشرفته‌تری بهره می‌برد یا از پوسته‌ی سفارشی اندروید استفاده کرده است که عملکرد تراشه را بهبود داده است.

 

DFHFGJFGJHFJ
-

با این حال، تست‌های موجود هیچ اطلاعاتی درباره مصرف انرژی این تراشه ارائه نمی‌دهند. اگرچه امتیاز بالاتر به معنای قدرت بیشتر است، اما مصرف بهینه‌ی انرژی نیز عاملی بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتظار می‌رود که اسنپدراگون ۸ نسل ۴ به‌ زودی توسط کوالکام معرفی شود و بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی به این تراشه مجهز شوند. این تراشه به عنوان رقیب اصلی دایمنسیتی ۹۴۰۰ در نظر گرفته شده است و رقابت سختی را در بازار ایجاد خواهد کرد.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: wccftech.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر