ممکن است که ویژن پرو هرگز به آیفون بعدی اپل تبدیل نشود

سیسیسیسیسی.jpg

تحلیلگری معروف اظهار می‌کند که ویژن پرو برای تبدیل شدن به یک محصول به اندازه آیفون و آیپد، مسیر طولانی‌ای را طی خواهد کرد.

مارک گرمن، افشاگر و تحلیلگر بلومبرگ، در یک گزارش اختصاصی بیان می‌کند که هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو به مدت سال‌ها نمی‌تواند تأثیر قابل توجهی در کسب‌وکار اپل داشته باشد. آیفون و آیپد تقریباً به‌صورت فوری پس از عرضه، بخش قابل توجهی از درآمدهای اپل را تأمین کردند. در عوض، آیپاد کمی دیرتر به درآمدزایی پرداخت و اپل واچ همچنان در حال افزایش درآمد است.

با این وجود، برای ویژن پرو، که آخرین و یکی از محصولات مهم تاریخ اپل است، برای تبدیل شدن به نسل بعدی آیفون، به مدت طولانی نیاز خواهد بود. گرمن می‌گوید که این اتفاق ممکن است هرگز رخ ندهد.

در سال ۲۰۰۴، سه سال پس از عرضه آیپاد، اپل محصولات این خانواده را به آمار فروش اضافه کرد. در آن سال، آیپاد حدود ۱۶ درصد از درآمد سالیانه اپل را تشکیل می‌داد. تا زمان معرفی آیفون در سال ۲۰۰۷، آیپاد به تقریباً ۴۰ درصد از درآمد اپل می‌رسید و سالانه ۸ میلیارد دلار را برای این شرکت به ارمغان می‌آورد.

با وجود نگرانی سهام‌داران اپل نسبت به آیفون نسل اول به دلیل قیمت عرضه و انحصار AT&T، در کمتر از سه ماه به آمار فروش یک میلیون واحدی رسید و پس از یک سال، فروش ۱۰ میلیون آیفون را مشاهده کردیم. تا سال ۲۰۰۹، آیفون تقریباً یک سوم از درآمد جهانی اپل را تشکیل می‌داد.

vision-pro-1-6485a873c83153faa0cc19d5 (1).webp
-

با عرضه آیپد به بازار، محبوبیت آن به‌صورت چشمگیری افزایش یافت و در سال ۲۰۱۱ (یک سال بعد) با درآمدی بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار، ۱۸ درصد از کل فروش جهانی محصولات اپل را به خود اختصاص داد. در سال اول عرضه این تبلت، تقریباً ۱۵ میلیون واحد از آن به فروش رفت. در آن زمان، عملکرد آیپد تقریباً سه برابر عملکرد اولیه آیفون به‌نظر می‌رسید.

اپل واچ با کم‌ترین سرعت به درآمد عظیم رسید؛ اما امروزه به‌عنوان یکی از محصولات اصلی اپل شناخته می‌شود. تاکنون، اپل هیچ‌گاه به آمار فروش اپل واچ اشاره نکرده و این آمار را در دسته پوشیدنی‌ها، لوازم خانگی و لوازم جانبی محصولات خود قرار داده است. این دسته شامل ایرپاد، هدفون‌های بیتس، هوم پاد و اپل تی‌وی نیز می‌شود.

گروه پوشیدنی‌ها، لوازم خانگی و لوازم جانبی اپل سالانه تقریباً ۴۰ میلیارد دلار درآمد ثبت می‌کند که به‌اندازه مک است. ویژن پرو احتمالاً در نهایت به همین دسته محصولات می‌پیوندد؛ اما برای رسیدن به موفقیت، مسیری طولانی در پیش دارد.

نسل اول اپل واچ با قیمت ۳۴۹ دلار در ۹ کشور عرضه شد. ویژن پرو قرار است در اوایل سال ۲۰۲۴ با قیمت تقریباً ۱۰ برابر بیشتر و فقط در بازار ایالات متحده عرضه شود. ویژن پرو برای مدتی در حوزه‌ی انحصار آمریکا قرار خواهد داشت و احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ وارد فروشگاه‌های متفرقه نخواهد شد.

در سال ۲۰۱۵، ساعت‌های هوشمند مانند اپل واچ به‌طور چندان محبوبیتی نرسیده بودند و تعداد کمی از افراد به خرید آن‌ها روی می‌آوردند؛ با این حال، ردیاب‌های سلامتی با استقبال قابل توجهی مواجه بودند.

apple-vision-pro-headset-showcase-wwdc-6482cb79896c1bcf59b7e7de.webp
-

داستان ویژن پرو به طرز متفاوتی پیش می‌رود. باید به یاد داشت که ما با یک محصول سنگین سر و کار داریم که ممکن است برای بسیاری از کاربران هیچ دلیل منطقی برای خرید آن وجود نداشته باشد. علاوه بر این، ویژن پرو نیازمند باتری خارجی است. اپل در این بین با یک مشکل بزرگ نیز روبرو است: متقاعد کردن افراد برای قرار دادن یک کامپیوتر روی صورتشان.

تا چند سال قبل، اپل هدف قراردادن هدست واقعیت ترکیبی در سال اول عرضه را با حدود ۷ تا ۹ میلیون دستگاه در نظر گرفته بود. اما این هدف در مدت کوتاهی به ۳ تا ۴ میلیون واحد کاهش یافت و در نهایت به یک میلیون واحد رسید. همچنین، اکنون گفته می‌شود که فروش اولیه ویژن پرو می‌تواند بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار واحد باشد.

اگر ویژن پرو به‌صورت حداقلی که اپل انتظار دارد ظاهر شود، تنها در سال اول ۱٫۵ میلیارد دلار درآمد کسب خواهد کرد. برای تبدیل شدن به یک کسب‌وکار با اندازه آیپد، ویژن پرو باید ۲۰ برابر رشد کرده و به فروش سالانه ۸ میلیون واحد برسد. با توجه به نقص‌های فعلی ویژن پرو و وضعیت بازار، احتمالاً بسیار کم است که این محصول به این دستاورد در آینده نزدیک برسد.

شایعه‌ها نشان می‌دهد که اپل در حال کار بر روی یک مدل ارزان‌تر از ویژن پرو است. این هدست جدید حتی اگر با قیمت ۱٬۵۰۰ تا ۲٬۰۰۰ دلار عرضه شود، قطعاً بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند مک و آیپد و سایر دستگاه‌های اپل را خریداری کنند تا خرید ویژن پرو. این شرایط تا زمانی که ویژن پرو هم قیمت با آیفون شود و طراحی آن مشابه عینک‌های معمولی شود، ادامه خواهد یافت.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر