سقوط آزاد تردز؛ تعداد کاربران فعال در دو هفته ۷۰ درصد افت کرد

tereds.jpg

شبکه‌ی اجتماعی تردز، با شروعی حیرت‌آور و حتی شکست رکورد ChatGPT، هم‌اکنون با افت شدید کاربران مواجه است.

ظاهراً پس از رشد انفجاری در روزهای اول، تردز دیگر شرایط جالبی را تجربه نمی‌کند و کاربران در حال خروج از این شبکه‌ی اجتماعی جدید، متا، هستند. به‌نقل از سنسورتاور، خبرگزاری وال‌استریت ژورنال اعلام کرده که تعداد کاربران فعال روزانه‌ی تردز به ۷۰ درصد افت کرده و به ۱۳ میلیون نفر رسیده است.

هفته‌ی گذشته، مؤسسه‌ی سیمیلاروب در گزارشی جداگانه اعلام کرده که در عرض تنها یک هفته، تعداد کاربران فعال روزانه‌ی تردز از ۴۹ میلیون به ۲۳٫۶ میلیون نفر رسیده است. این ترکیب داده‌ها نشان‌دهنده‌ی افت ۴۵ درصدی کاربران تردز در هفته‌ی اخیر است.

حتی کاربرانی که در Threads فعال هستند، نیز زمان کمتری در این شبکه‌ی اجتماعی می‌گذرانند. سنسورتاور اعلام کرده که میانگین زمان سپری‌شده‌ی کاربران آیفون در تردز از روزانه ۱۹ دقیقه به چهار دقیقه و زمان سپری‌شده‌ی کاربران اندروید از ۲۱ دقیقه به پنج دقیقه کاهش یافته است. هم‌اکنون کاربران وب نیز نمی‌توانند به تردز دسترسی پیدا کنند.

آمار فاجعه‌بار تردز در حالی ثبت می‌شود که شبکه‌ی اجتماعی توییتر، اصلی‌ترین رقیب این شبکه‌ی اجتماعی، همچنان ۲۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا، دوشنبه‌ی هفته‌ی گذشته اظهار کرد که کاهش محبوبیت تردز قابل‌پیش‌بینی بوده است و اما تعداد کاربران تردز در ماه‌های آینده به آمار باثبات می‌رسد. او نوشت: «رشد اولیه فراتر از حد انتظار بود، اما نکته‌ی مهم‌تر این است که ده‌ها میلیون کاربر روزانه به تردز برمی‌گردند.» زاکربرگ می‌گوید شرکت متا در ادامه تلاش می‌کند که تردز را بهبود دهد.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام، پنجشنبه‌ی گذشته اعلام کرد که تردز قرار است به قابلیت‌های جدیدی مثل ویرایش پست، فید افراد فالوشده و جست‌و‌جو در بین پست‌ها و هشتگ‌ها مجهز شود. به‌زودی تردز از طریق وب نیز قابل‌دسترس خواهد بود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: wsj

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر