ده بازی برتر ترسناک در جهان

Untitled-1.jpg

ژانر وحشت، تا به امروز یکی از پرفروش‌ترین سبک‌های بازی بوده و افراد زیادی در جهان عاشق این دسته از بازی‌ها هستند. اگر شما هم به ژانر وحشت علاقه دارید، این مقاله را از دست ندهید.

بازی‌های زیادی در این سبک به وجود آمده‌اند و انتخاب بهترین‌های این ژانر، کار سختی است اما در این مقاله قصد داریم تا چند بازی پرطرفدار ژانر وحشت که آدرنالین شما را بالا می‌برند را معرفی کنیم. در این لیست پرفروش‌ترین بازی‌های ترسناک نام برده شده است.

10- Five Nights At Freddy's

Five Nights At Freddy's.jpg
Five Nights At Freddy's -

این بازی که در ابتدا برای رده سنی نوجوانان ساخته شد، به مرور بین تمام بازیکنان محبوبیت زیادی پیدا کرد. در این بازی شما نقش یک نگهبان ساده در مغازه پیتزافروشی را دارید که در ابتدا ممکن است موضوع ساده و پیش پاافتاده ای به نظر برسد اما بر اساس تجربه کسانی که این بازی را انجام داده‌اند، این عنوان یکی از بهترین بازی‌های ترسناک است. نسخه اول این بازی در سال 2014 منتشر شد و برای پلتفرم‌های کامپیوتر، ایکس‌باکس، سوییچ، پلی‌استیشن، اندروید و آی او اس در دسترس قرار دارد.

9- Fear

fear.jpg
Fear -

نسخه اول بازی Fear، در سال 2005 منتشر و تبدیل به یکی از معروف‌ترین سری بازی‌های ترسناک شد. در این بازی شما کنترل یکی از اعضای گروه ویژه نیروهای آمریکایی به نام F.E.A.R را به عهده دارید که باید درباره اتفاقات ماورائه و مخوف تسخیر یک دختر بچه تحقیق کنید که در ادامه بازی، دچار توهم و دیوانگی می‌شوید.

این بازی یک ترکیب فوق‌العاده از سبک FPS و ترس است. اگر دوست دارید وارد دنیای ژانر ترسناک شوید، این بازی مناسب شما است.

8- Phasmophobia

Phasmophobia-Key-Art.jpg
Phasmophobia -

بازی Phasmophobia یکی از آخرین عناوین منتشر شده در این لیست است که تجربه جدیدی از بازی‌های ترسناک را به شما می‌دهد. تجربه آنلاین این بازی باعث شده تا در کنار دوستان خود علاوه‌بر حس ترس، یک تجربه لذت‌بخش داشته باشید. در این بازی، شما و حداکثر سه نفر از دوستانتان، باید در یک مکان تسخیر شده راجع به اتفاقات رخ داده تحقیق کنید. چندین مکان همراه با ابزارهای مختلف در دسترس شما هستند تا با کمک آن‌ها، نوع روحی که مکان را تسخیر کرده است را مشخص کنید. این بازی لذت و ترسی را به شما می‌دهد که تا مدت‌ها فراموش نمی‌کنید؛ به همین دلیل به عنوان یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های آنلاین ترسناک شناخته می‌شود.

7- Fatal Frame

Fatal-Frame-Ranked-Feature.jpg
Fatal Frame -

بیش از دو دهه از زمان انتشار اولین نسخه این بازی می‌گذرد و همچنین سری بازی Fatal Frame (این بازی با نام Project Zero نیز شناخته می‌شود) از شرکت سازنده Tecmo، بین گیمرها محبوبیت بالایی دارد. طرفداران فیلم‌های ترسناک حلقه (The Ring) و کینه (The Grudge) به سرعت متوجه شباهت این بازی با فیلم‌های نام برده می‌شوند و همین موضوع نشان می‌دهد که این بازی تا چه اندازه ترسناک است. استفاده از دوربین عکاسی برای مقابله با ارواحی که می‌خواهند شما را به قتل برسانند، الگویی برای بازی‌ها و فیلم‌های ساخته شده در آینده است.

6- Alien: Isolation

Alien Isolation.jpg
Alien: Isolation -

سری فیلم The Alien یک ترکیب عالی از ژانر ترس و علمی-تخیلی است که موفقیت زیادی به دنبال داشت. بازی Alien: Isolation نیز که بر اساس این سری فیلم ساخته شده، بین طرفداران این فیلم و عاشقان ژانر وحشت محبوبیت بالایی پیدا کرد و توانست به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ترسناک جهان قرار بگیرد. داستانی عالی، هیولاهای ترسناک و گیم‌پلی روان و جذاب، باعث شده است که فراموش‌ کردن این بازی به شدت سخت شود و حتی پس از گذشت چندین سال از تجربه آن، هنوز هم یک اثر به یادماندنی باشد. دیگر نقاط قوت این بازی می‌توان به صداگذاری آن اشاره کرد؛ زمانی که اطراف شما را سکوت فراگرفته و یک صدای آرام از طرف دستگاه رادار به شما می‌گوید که یک هیولا در نزدیکی شماست!

به دلیل استقبال گسترده از این بازی، سازندگان آن تصمیم گرفتند که چندین سال پس از عرضه، این عنوان را برای گوشی‌های همراه نیز توسعه دهند. این بازی با حجم 11 گیگابایت برای کاربران اندروید و iOS عرضه شده است.

5- Outlast

Outlast.jpg
Outlast -

کمتر کسی است که با سری بازی Outlast آشنایی نداشته باشد. در نسخه اول این بازی، شما به عنوان خبرنگار برای تهیه گزارش به یک تیمارستان روانی می‌روید که در آن‌جا متوجه اتفاقی مخوف می‌شوید. این بازی برای زمان خود بیش از حد ترسناک بود و باعث به وجود آمدن سطح جدیدی از ژانر وحشت در بازی‌های ویدیویی شد. حتی با وجود گذشتن چندین سال از ساخت نسخه اول این بازی، به دلیل فضاسازی و اتمسفر ترسناک، هنوز یکی از برترین بازی‌های ترسناک جهان به شمار می‌رود. تا به حال سه نسخه از این بازی منتشر شده است که تمام آن‌ها تجربه‌ای جدید و در عین حال ترسناک را به شما ارائه می‌دهد. در این بازی شما قادر به جنگیدن یا حتی دفاع از خود نیستید و تنها کاری که می‌توانید بکنید، فرار است! همراه با یک دوربین در دست باید از دست کسانی که قصد کشتن شما را دارند فرار کنید.

4- Amnesia

Amnesia-The-Dark-Descent-Android.jpg
Amnesia -

چندین سال است که سری بازی Amnesia، مورد بحث بسیاری از گیمرها است. آخرین نسخه منتشر شده از این سری بازی، با نام Amnesia: The Bunker در سال 2023 عرضه شد. هرچند که مکان‌ها و ویژگی‌های هر بازی متفاوت است، اما حس ترس در تمام این بازی‌ها وجود دارد.

هیولاهای ترسناک، دیوانگی، انزوا و ... فاکتورهایی هستند که در تمام این سری بازی‌ها وجود دارد و همین دلیل باعث می‌شود که با گذشت سال‌ها، هنوز هم طرفداران زیادی در سراسر جهان داشته باشد.

3- Dead Space

deadspace.jpg
Dead Space -

تنها بودن در فضا، خطراتی که در هر گوشه و کناری حضور دارد و تکنولوژی‌های پیشرفته، همه این موضوعات به ترسناک بودن این اثر اضافه می‌کند. این بازی که در اصل یک سری بازی محسوب می‌شود، به شما امکان تجربه ترس در فضای بی‌انتها، همراه با موجوداتی خطرناک را می‌دهد. اگر از طرفداران این ژانر هستید و هنوز این سری بازی را تجربه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به تجربه آن بپردازید؛ چراکه در طول سال‌ها موفق شده است تا ژانر ترس را زنده نگه دارد. یک نسخه ریمیک از این بازی در سال 2023 ساخته شد که به لطف گرافیک بالا و جزئیات اضافه شده، فضای التهاب‌آور و ترسناک این بازی را دوچندان می‌کند.

2- Silent Hill

silenthill2.jpg
Silent Hill -

این سری بازی، یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های ژانر وحشت محسوب می‌شود و اگر هر کدام از نسخه‌های آن را تجربه کرده باشید، می‌توانید دلیل محبوبیت آن را درک کنید. اتفاقات فراطبیعی، موجودات عجیب و خطرناک و البته یک مه که سراسر شهر را در برگرفته است، وحشت این بازی را دوچندان می‌کند. آخرین نسخه این بازی در سال 2012 منتشر شده اما طرفداران پس از گذشت بیش از ده سال، هنوز هم این سری بازی را فراموش نکرده‌اند و به دنبال نسخه جدید آن هستند. دو سال بعد از آن، یعنی در سال 2014، هیدیو کوجیما به فکر ساخت نسخه جدیدی از بازی افتاد که پس از کنسل شدن این پروژه، یک نسخه کوتاهی با نام تیزر قابل بازی (P.T.) منتشر و با استقبال بی‌نظیر طرفداران روبه‌رو شد. نسخه جدید این بازی با نام Ascension معرفی شده است که قرار است در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان) منتشر شود.

1- Resident Evil

Resident-Evil-Versions.jpg
Resident Evil -

تمام عاشقان ژانر وحشت، حداقل یک بار نام Resident Evil یا راکون سیتی را شنیده‌اند. فیلم، کتاب، انیمیشن، بازی و ... باعث شده است که نام این سری به گوش تمام کسانی که عاشق زامبی هستند، برسد.

شروع این سری بازی در شهر راکون، باعث آغاز یک ماجراجویی فوق‌العاده شده است. هرچند که تمام نسخه‌های این بازی موفقیت بالایی نداشتند و بعضی از آن‌ها با شکست‌هایی روبه‌رو شدند، اما لذت و حس ترسی که در نسخه‌های مختلف این بازی وجود دارد، باعث می‌شود تمام گیمرها عاشق این سری بازی باشند. شخصیت‌های به یادماندنی و زامبی‌های جهش یافته، این بازی را به یک سری فوق‌العاده در لیست ژانر وحشت تبدیل می‌کند.

شرکت Capcom، در سال‌های اخیر سعی در تغییر فرمول ساخت این سری بازی گرفته است و با تمرکز بیشتر بر روی میزان وحشت موجود در بازی، میزان ترس عناوین خود را چندین برابر کرده است.

در این مقاله سعی کردیم بازی‌هایی برای تمام گیمرها، بسته به علاقه آن‌ها به بازی‌های آفلاین یا آنلاین، سری بازی یا بازی‌های مستقل را معرفی کنیم. هرچند که نام بعضی از بازی‌ها در این لیست خالی بود اما عناوینی که به شما معرفی کردیم، جزء پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های ترسناک در جهان بوده و تجربه آن‌ها را به شدت پیشنهاد می‌کنیم. امیدورایم که این مقاله به انتخاب بازی بعدی شما کمک کرده باشد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: thegamer.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر