فشار بیش از پیش ترامپ بر هواوی در آخرین روزهای ریاست جمهوری

هواوی.jpg

ترامپ، در آخرین روزهای ریاست جمهوری خود، با لغو مجوزهای سابقی که برخی شرکت‌ها برای ادامه همکاری با هواوی داده بود، آخرین فشارهای خود را به این شرکت تحمیل کرد.

آخرین روزهای دولت ترامپ در حال طی شدن هستند اما در همین مدت باقی مانده، باز هم شاهد فشارهای شدیدی به هواوی هستیم؛ فشارهایی که حتی هواوی را مجبور کرد که زیربرند خود، آنر را به فروش برساند.

درواقع پس از اعمال تحریم‌ها علیه هواوی، بسیاری از شرکت‌های آمریکایی، سعی کردند تا با دریافت مجوز از آمریکا، بتوانند به نحوی همکاری خود با این شرکت را ادامه دهند و برخی هم موفق به دریافت مجوز شدند که اینتل هم یکی از همین کمپانی‌ها بود.

حالا در این روزها، به نظر می‌رسد که ترامپ تصمیم دارد مجوزهای اعطا شده را لغو کند. در این میان مشخصاً به شرکت اینتل اشاره شده است که این شرکت حق ندارد محصولات خود از جمله تراشه‌هایش را به هواوی بفروشد.

ترامپ همواره همکاری با بسیاری از شرکت‌های چینی را به عنوان تحدیدی برای امنیت ملی می‌دانست و تحریم‌های خود را هم بر همین مبنا اعمال کرده بود. حالا به نظر می‌رسد که ترامپ به عنوان آخرین تلاش‌ها در دوران ریاست جمهوریش، قصد دارد این محدودیت‌ها را افزایش دهد. در اینجا باید اشاره کنیم که به تازگی شیائومی هم در لیست سیاه آمریکا قرار گرفته است.

در این خصوص خبرگزاری رویترز مدعی شده است که اعمال محدودیت‌های جدید علیه هواوی، به امید کاهش یافتن درخواست مجوز از سمت شرکت‌های مختلف بوده است. حتی همانطور که شاهد هستیم، مجوزی که برخی از شرکت‌ها مانند اینتل، قبلاً دریافت کرده بودند هم لغو شده است.

این آخرین روزهای دولت ترامپ است و باید ببینیم که تحریم‌‎های اعمال شده، آیا در دولت بعدی هم ادامه خواهد داشت یا خیر؟ نظر شما در این خصوص چیست؟

اخبار مرتبط:

تحریم هواوی تحریمی به ضرر همه‌ی شرکت‌هاست

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: mspoweruser


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر