انحصار مخابرات شکسته شد؛ اینترنت VDSL توسط همه FCPها ارائه می‌شود

سرعت اینترنت

تا به امروز اینترنت VDSL در اختیار و انحصار مخابرات بود اما حالا این انحصار شکسته و آسیاتک هم به ارائه اینترنت VDSL می‌پردازد. ضمنا راه برای همه FCPها باز شده است.

اینترنت موبایلی این روزها انتخاب عده زیادی از کاربران در سراسر ایران است. با این وجود سرعت اینترنت موبایلی به شدت پایین است و دلیل آن هم اشباع شدن این شبکه است. اینترنت خانگی اما می‌تواند تا حد زیادی این مشکلات را برطرف کند و امسال هم شاهد تصمیمات مختلفی بودیم که کاربران را به استفاده بیشتر از اینترنت خانگی تشویق می‌کرد. یکی از این تصمیمات ارائه اینترنت خانگی در مدت 48 ساعت بود.

پیشنهاد فیسیت: یک میلیون اشتراک اینترنت خانگی به صورت 48 ساعته واگذاری می‌شود

حالا اما رئیس سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی از شکستن انحصار مخابرات ایران در ارائه خدمات اینترنت خانگی فیبر نوری و VDSL خبر داده است. وی در توییتر خود در این خصوص چنین توضیح داده است:

امروز با عقد قرارداد شرکت مخابرات ایران و آسیاتک، براساس مصوبه شماره 260 کمیسیون تنظیم مقررات، انحصار شرکت مخابرات ایران در ارائه خدمات اینترنت خانگی فیبر نوری و VDSL شکسته شد. #گزارش_به_مردم

-

اینترنت VDSL توسط همه FCPها
-

در حال حاضر تنها شرکت آسیاتک امکان ارائه این خدمت را دارد اما حالا دیگر راه برای همه FCPها باز شده است و گویا تعدادی شرکت دیگر نیز درخواست‌شان را در این خصوص به رگولاتوری رسانده‌اند. بنابراین با حضور شرکت‌های مختلف در بخش تامین اینترنت VDSL و فیبرنوری خانگی، امیدواریم که کیفیت و سرعت اینترنت خانگی ارتقا یابد.

بدون شک با انجام چنین ترفندهایی، اینترنت خانگی محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند اما هنوز اینترنت موبایلی کاربرد و طرفداران خود را دارد. اینترنت خانگی ADSL و VDSL یک بستر اختصاصی در اختیار کاربر قرار می‌دهد که علاوه بر با ثبات بودن، پشتیبانی دقیقی دارد. اینترنت موبایلی اما اختصاصی نیست و برای نمونه در شرایطی که با ازدحام جمعیت مواجه باشیم، سرعت و کیفیت اینترنت پایین می‌آید.

اخبار مرتبط:

برای تبدیل ADSL به VDSL چه کارهایی باید انجام شود؟

اگر به اخبار تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

اتابک

سه‌شنبه, 27 خرداد 1399

دوست عزیز بنده سال گذشته VDSL از شاتل گرفتم !!!!!!!

پاسخ

ابی

چهارشنبه, 28 خرداد 1399

امکان ارائه vdsl همیشه برای شرکت ها در دسترس بوده. این خوده شرکت ها هستند که تعلل کردند.امیدوارم هرچه زودتر وارد این عرصه شود تا با رقابت خوب بشه مشترک سرویس خوب داشته باشه.

پاسخ

رضا

چهارشنبه, 28 خرداد 1399

اولین گام برای VDSL رو شاتل شروع کرده ،فعلا در قم و تهران در حال راه اندازی VDSL هستش

پاسخ

mohamad

چهارشنبه, 28 خرداد 1399

همه جای دنیا کشورا دنبال پیشرفت و رقابت هستن
اما اینجا تو ایران صاحبان قدرت سنگ جلو پای پیشرفت کشور میندازن!
تا جایی که بسیاری از کشورهای عقب افتاده دنیا در امکانات و پیشرفت و رفاه و کیفیت زندگی الان از ما جلو افتاده اند
مثلا بعضی کشورهای عربی که قبلا چادرنشین بودن الان دارن گردشگرها و توریستای خارجی رو به خودشون جذب میکنن و با کشورهای دیگر رقابت میکنند
نمیدونم مشکل مسئولین ما با پیشرفت کشور چیه؟
معلومه پای منافع شخصیشون در میونه ..
فقط به فکر جیب خود و اطرافیان خودشونن نه پیشرفت کشور ...

پاسخ

ثبت نظر