تحلیلگران CIRP: نسخه‌های ارزان‌قیمت آیفون محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند

iphone15.JPG

میانگین قیمت فروش آیفون در ایالات متحده از سال 2017 به تازگی روند کاهشی را نشان داده است. تحلیل‌های CIRP نشان می‌دهد که در طول شش سال گذشته، برای اولین بار در سه ماهه تا ژوئن امسال، خریداران بیشتر نسخه‌های پرو را نسبت به نسخه‌های استاندارد انتخاب کرده‌اند.

بر اساس داده‌های CIRP، میانگین قیمت خرده‌فروشی آیفون در بازه‌ی زمانی مذکور، از 988 دلار در سه ماهه مارس به 948 دلار کاهش یافته است. این در حالی است که آیفون با تنوعی در حافظه‌ها عرضه می‌شود و این امر به قیمت دستگاه تأثیر می‌گذارد. با این حال، CIRP در تحلیل خود به مدل‌هایی که مصرف‌کنندگان بیشتر خریداری می‌کنند، تمرکز کرده است.

آمار فروش آیفون در سه‌ماهه‌ی گذشته نیز اطلاعات جالبی ارائه می‌دهد. در سه ماهه ژوئن سال 2022، 46 درصد از فروش آیفون 13 به نسخه‌های پرو اختصاص یافت و این میزان برای نسخه‌های استاندارد 30 درصد بوده است. اما در سال 2023، ترند تغییر کرده و در سه ماهه ژوئن، 43 درصد از مشتریان به سمت آیفون 14 پرو یا پرو مکس رفته‌اند و 36 درصد انتخابشان نسخه‌های 14 یا 14 پلاس بوده است.

iPhone-Sales.jpg.webp
-

همچنین در سال گذشته، آیفون 13 پرو به عنوان پرفروش‌ترین گوشی اپل (سهم 29 درصدی) معرفی شده بود. اما امسال در سه ماهه ژوئن، آیفون 14 با میزان 24 درصد، جایگزین آیفون 13 پرو شده و آیفون 14 پرو و پرو مکس به ترتیب با سهم‌های 21 و 22 درصد در این بازار حضور دارند.

لازم به ذکر است که آیفون 14 با قیمت پایه 799 دلار، ارزان‌تر از آیفون 14 پرو (200 دلار کمتر) و آیفون 14 پرو مکس (300 دلار کمتر) عرضه می‌شود. به همین دلیل، محبوبیت بیشتر آیفون 14 نیز مشهود است.

حالا باید دید چگونه میانگین قیمت فروش گوشی‌های اپل در سه ماهه‌ی سپتامبر و تعطیلات پایان سال میلادی خواهد بود و آیا مدل‌های آیفون 15 پرو جذاب‌تر خواهند بود یا خیر.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: 9to5mac

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر