واتساپ قابلیت انتخاب کیفیت تصاویر را نیز در دسترس کاربران قرار می‌دهد

Untitled-1.jpg

هفته گذشته واتساپ نسخه بتا خود را با قابلیت «کیفیت آپلود ویدیو» ارائه کرد تا کاربران بتوانند در هنگام ارسال محتوای ویدیویی خود از سه کیفیت مختلف بهره ببرند. حالا واتساپ همین ویژگی را برای ارسال تصاویر نیز آزمایش خواهد کرد.

اکنون که شما نیز از واتساپ استفاده می‌کنید، این اپلیکیشن در زمان آپلود فیلم یا تصاویر به صورت خودکار عملیات فشرده‌سازی را انجام می‌دهد و تا حدی کیفیت را پایین خواهد اورد. اما وب‌سایت «WABetaInfo» که اخبار مربوط به واتس‌اپ را منعکس می‌کند، اعلام کرده که در نسخه بتا واتس‌اپ v2.21.14.6 قابلیت جدیدی در اختیار کاربران قرار گرفته که آن‌ها علاوه بر ویدیو می‌توانند تصاویر خود را با «بهترین کیفیت ممکن» ارسال کنند.

هنوز مشخص نیست که واتساپ منظورش از «بهترین کیفیت» چه بوده، چرا که از دو حالت می‌توان به این موضوع نگاه کرد، اولین چیزی که به ذهن ماه می‌آید عدم فشرده‌سازی کامل تصاویر یا نوعی دیگر از فشرده‌سازی بدون افت کیفیت خواهد بود.

Image-1.jpg
-

همین قابلیت نیز در گوگل فوتوز نیز مورد استفاده قرار گرفته با این تفاوت که زمانی که کاربران بخواهند تصویری را آپلود کنند در بین گزینه‌ها، یکی از آنها «کیفیت اصلی» نام دارد که تصاویر را با همان وضوح و کیفیت فایل اصلی ارسال می‌کند. اما هنوز اطلاعات کاملی از واتساپ در اختیار نیست که چه روندی را پیش خواهد گرفت. اما بی‌شک این ویژگی برای افرادی که از پیام‌رسان واتساپ برای ارسال تصاویر خود استفاده می‌کنند، بسیار مفید خواهد بود.

در نسخه بتا که هفته گذشته منتشر شد گزینه‌های دیگری برای ویدیوها ارائه می‌شود و کاربران در بخش «ذخیره سازی و داده» در بخش تنطیمات می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. هنوز اعلام نشده که چه زمانی این قابلیت برای کاربران IOS ارائه خواهد شد. هنوز مشخص نیست که ویژگی کیفیت آپلود تصاویر و ویدیوهای واتساپ از چه زمانی به صورت عمومی در دسترس قرار خواهد گرفت.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: businessinsider

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر