امکان ارسال پیام از تلگرام به واتساپ در دسترس قرار خواهد گرفت!

telegram.jpg

کاربران به زودی می‌توانند پیام خود را به واتساپ ارسال کنند، مستقیماً از طریق پیام‌رسان‌هایی مثل تلگرام و سیگنال.

واتساپ، همانند بسیاری از پلتفرم‌های بزرگ دیگر، به تغییرات مهمی نیاز دارد. دیک بروور، مدیر مهندسی واتساپ، در یک مصاحبه با سایت Wired توضیح داد که یکی از این تغییرات به دلیل تصویب قانون DMA اروپا به نام "تعامل با سایر پلتفرم‌های پیام‌رسان" اتفاق افتاده است.

آغاز تغییرات واتساپ با امکان ارسال پیام متنی، تصاویر، پیام‌های صوتی، ویدیو و فایل‌ها از طریق واتساپ به کاربران اجازه می‌دهد که از طریق پیام‌رسان‌های دیگر مانند تلگرام، سیگنال، گوگل مسیجز و آی‌مسیج پیام ارسال و دریافت نمایند.

برای عملی شدن قابلیت‌های جدید در واتساپ، وابستگی به پیام‌رسان‌های دیگر وجود دارد؛ زیرا هنوز نگرانی‌هایی در مورد روش حفظ امنیت و رمزنگاری پیام‌ها در واتساپ هنگام ارتباط با سرویس‌های دیگر باقی است.

social media.jpg

واتساپ تلاش می‌کند که در سرویس‌های پیام‌رسانی که به آن‌ها متصل می‌شود، از پروتکل سیگنال برای رمزنگاری پیام‌ها استفاده کند. همچنین، همکاری با برنامه‌هایی که از سیستم‌های رمزنگاری جایگزین بهره می‌برند، تا زمانی که پیام‌رسان‌های دیگر توانایی ارائه امنیت به اندازه استانداردهای واتساپ را دارند، ممکن است انجام شود.

پیام‌رسان‌ها برای ایجاد قابلیت ارسال پیام به واتساپ باید با متا قرارداد امضاء کنند؛ جزئیات کامل در این زمینه تا ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) ارائه خواهد شد.

در مورد اینکه واتساپ به عنوان یکی از پلتفرم‌های دربان شناخته می‌شود، الزام به تبعیت از قانون "تعامل با سایر پلتفرم‌ها" دارد. اگرچه DMA به طور رسمی از سال گذشته به اجرا درآمده است، اما اتحادیه‌ی اروپا به شرکت‌های دربان مانند متا تا مارس ۲۰۲۴ فرصت داده تا از قوانین جدید پیروی کنند. هنوز مشخص نیست که تغییرات فقط در اتحادیه‌ی اروپا اعمال می‌شود یا در سراسر جهان نیز قابل دسترس خواهد بود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: wired

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر