از کدام فرمت برای ذخیره ویدیو استفاده کنیم؟

Untitled-4.jpg

در طول زمان، فرمت‌های ویدیویی مختلفی برای انجام‌دادن کار مشخصی، عرضه شد. هرکدام از فرمت‌ها تفاوت‌های زیادی نظیر حجم، کارایی، نحوه نمایش، نحوه اشتراک‌گذاری و ویرایش ویدیو با یکدیگر دارند؛ و هر کدام کاربردی متفاوت، در زمینه مخصوص به خود را دارند که شما باید بسته به نیاز و کار خود، یکی از فرمت‌ها را انتخاب کنید.

فرمت‌های ذخیره‌سازی بسیاری وجود دارد که هرکدام، برای انجام کار خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر با فرمت‌ها آشنایی ندارید، می‌توانید 8 فرمت رایج برای ذخیره ویدیو را از اینجا مطالعه کنید.

1-برای استفاده در مرورگرها

اگر قصد دارید که ویدیویی را در اینترنت به اشتراک ‌بگذارید، باید فرمتی را انتخاب کنید که با اکثر مرورگرها سازگاری داشته باشد. این انتخاب بسیار مسئله مهمی است؛ چراکه با انتخاب فرمت مناسب، نیازی به پلاگین یا پلیر جداگانه برای پخش ویدیو از طریق وبسایت نیست. بهترین فرمت برای این منظور، فرمت MP4 و WebM است.

2-برای استفاده در رسانه‌های اجتماعی

برای اشترک‌گذاری ویدیو، در رسانه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، فیسبوک و ... می‌توانید از فرمت MP4 استفاده کنید. این فرمت با توانایی بالا نگه‌داشتن کیفیت و پایین آوردن حجم، یکی از بهترین فرمت‌های پخش ویدیو در رسانه‌های اجتماعی است؛ البته رسانه یوتیوب از فرمت‌های زیادی نظیر AVI وFLV و MOV و WebM و WMV نیز پشتیبانی می‌کند، اما پیشنهاد ما به شما استفاده از فرمت MP4 است.

Untitled-3.jpg
-

3-برای استفاده در تلویزیون و کامپیوتر

برای تماشای ویدیو با کیفیت HD در تلویزیون و کامپیوتر، می‌توانید از فرمت‌های AVI و WVM و MOV و MKV استفاده کنید. تمامی این فرمت‌ها، قابلیت پخش با کیفیت HD را دارند و شما می‌توانید به دلخواه، یکی از این فرمت‌ها را انتخاب کنید.

4-برای استفاده در ذخیره‌سازی

اگر به جمع‌آوری فیلم و سریال، یا هر ویدیو دیگری علاقه دارید و می‌خواهید که ویدیویی را ذخیره و در آینده تماشا کنید، می‌توانید از فرمت‌های ویدیویی open-source مانند AVI و MKV و MP4 و ... استفاده کنید. استفاده از این فرمت‌ها به شما این اطمینان را می‌دهد که تمام پلیرهای آینده نیز می‌توانند این نوع ویدیو را باز کنند.

فرمتی را انتخاب کنید که مناسب کارتان باشد

مسلما یک نوع فرمت خاص، توانایی انجام تمام مقاصد را ندارد و ممکن است که ابتدا، پیدا کردن فرمت مناسب، مطابق با کار شما، کمی مشکل باشد. شما باید در ابتدا، دلیل استفاده از ویدیو را پیدا کنید و سپس براساس نیازتان، از بین فرمت‌های نام برده شده، یکی را انتخاب و استفاده کنید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: makeuseof

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر