چرا PS5 به این اندازه بزرگ است؟

ps5

هفته گذشته شاهد رونمایی از ظاهر کنسول بازی پلی استیشن 5 بودیم اما اندازه بزرگ آن همه را تعجب زده کرده است. دلیل چنین اندازه‌ای در PS5 چیست؟

پس از مدت‌ها شایعه و البته انتظار، بالاخره هفته گذشته بود که شاهد رونمایی از ظاهر کنسول بازی PS5 بودیم. اما طراحی و اندازه PS5 با همه‌ی کنسول‌های بازی قبلی متفاوت است. درواقع اندازه کنسول بازی PS5 از کنسول‌های بازی PS4 پرو و ایکس باکس سری X بزرگ‌تر است. اما واقعا دلیل چنین طراحی بزرگی چیست؟

مت مک‌لورین، معاون ارشد طراحی UX این کنسول بازی، حالا در لینکدین خود به سوالاتی که درباره اندازه PS5 پرسیده می‌شود پاسخ داده است. زمانی که بارها کاربران از او درباره دلیل اندازه بزرگ کنسول بازی پلی استیشن 5 پرسیدند، او دلیل این موضوع را گرما مطرح کرد.

به گفته او PS5 درواقع یک سوپر کامپیوتر کوچک است که به همه‌ی این فضا برای گرمای بیش از حد (گاهی چنین گرمایی ایجاد می‌شود) نیاز دارد. مت مک‌لورین درباره این کنسول بازی چنین توضیح داده است:

این نسل از کنسول بازی سونی یک سوپرکامپیوتر کوچک است. در حالی که پردازنده 7 نانومتری در کنار قدرت بالا، گرمای بسیار زیادی را تولید می‌کند.

بنابراین برای کنترل گرمایی که PS5 تولید می‌کند، به فضایی بزرگ نیاز است. البته PS4 پرو هم اندازه نسبتا بزرگی داشت اما باز هم کاربران بابت گرم شدن آن مشکلاتی داشتند. حالا امیدواریم که در خصوص PS5 این مشکل به طور جدی برطرف شده باشد.

همانطور که می‌دانید هنوز تاریخ معرفی و عرضه رسمی PS5 و البته قیمت آن مشخص نشده است. با این وجود برخی پیش بینی می‌کنند که این کنسول بازی سونی، نهایتا با قیمت 499 دلاری راهی بازار شود.

اخبار مرتبط:

محال است قیمت پلی استیشن 5 بیشتر از 500 دلار باشد

اگر به اخبار تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gamingbolt


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر