مرگ زودهنگام ویندوز 10X رسماً تأیید شد

عدم عرضه‌ی ویندوز 10X رسماً تایید شد.jpg

ویندوز 10X آخرین تلاش مایکروسافت برای عرضه‌ی یک نسخه‌ی سبک از ویندوز 10 بود که قبل از به نتیجه رسیدن، رسماً از دور خارج شد تا مایکروسافت تمرکز خود را بر روی سیستم عامل اصلی و محصولات کنونی خود بگذارد.

مدتی پیش اخباری منتشر شد که از پایان پروژه‌ی ویندوز 10X خبر می‌داد، پروژه‌ای که هنوز روی کار نیامده است اما نیامده از دور خارج شده. حالا مایکروسافت رسماً صحت این شایعه را تایید کرده است. درواقع بنا بود که ویندوز 10X به عنوان یک نسخه‌ی سبک از ویندوز برای دستگاه‌های دو نمایشگره مانند سرفیس نئو تبدیل شود. این سیستم عامل قرار بود به عنوان رقیبی برای سیستم عامل کروم قد علم کند. البته باید اشاره کنیم که تلاش مایکروسافت برای ارائه‌ی یک سیستم عامل سبک به ویندوز 10X محدود نشده است و از سال‌ها قبل مایکروسافت چنین ایده‌ای را در سر می‌پرورانده است. ویندوز RT در سال 2012 و ویندوز 10S در سال 2017 هر دو دیگر تلاش‌های مایکروسافت در این زمینه‌ هستند. اما ویندوز 10X به نظر می‌رسید که در این زمینه موفق باشد.

شیوع و همه گیری کرونا اما باعث شد تا تصمیم و رویکرد مایکروسافت در قبال این سیستم عامل تغییر کند و بخواهد که از پیشرفت‌های ویندوز 10X برای لپ تاپ‌های عادی بهره ببرد. درواقع مایکروسافت در نظر دارد تا بهترین بخش‌ها و ویژگی‌های ویندوز 10X را در ویندوز 10 عادی به کار بگیرد. این بخش‌ها و ویژگی‌ها قطعاً همان ویژگی‌هایی هستند که برای نرم افزارها و سخت‌ افزارهای آینده‌ی این شرکت اهمیت دارند. بنابراین به نظر می‌رسد که گجت سرفیس نئو هم مانند خود ویندوز 10X، نیامده از چرخه‌ی طراحی و تولید حذف شده باشد.

به هر ترتیب انتظار داریم که در ماه اکتبر یک آپدیت کلیدی و مهم برای ویندوز 10 ارائه شود که احتمالاً در این آپدیت شاهد برخی ویژگی‌های مهمی که قرار بود در ویندوز 10X وجود داشته باشد، خواهیم بود.

اخبار مرتبط:

آموزش مرحله به مرحله فعال سازی قابلیت ضد باج افزار در ویندوز 10

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر