دفاع شیائومی از جمع‌آوری اطلاعات کاربران: ادعاها بزرگنمایی است

لوگو شیائومی.jpg

شیائومی نسبت به جمع آوری اطلاعات کاربران واکنش نشان داده اما این موضوع را امری رایج می‌داند.

روز گذشته شاهد گزارشی از سمت وب سایت فوربز بودیم که از جمع آوری اطلاعات کاربران توسط شیائومی خبر می‌داد. حالا شیائومی به این مسئله واکنش نشان داده و اعلام کرده است که این گزارشات اشتباه بوده و برای کاربرانش سو تفاهم ایجاد کرده است. درواقع شیائومی مدعی شده است که نحوه برخورد این شرکت با داده‌های کاربران، مانند شرکت‌های دیگر است.

درواقع از آنجایی که برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی، تاریخچه مرورگر اینترنت کاربران و فعالیت آن‌ها را زیر نظر گرفته و استفاده می‌کنند تا تبلیغات هدفمند داشته باشند، برای حفظ حریم حریم خصوصی کاربران، امکاناتی همچون حالت ناشناس به مرورگرها اضافه شده است. حالا بنا به ادعای فوربز، مرورگر Mint شیائومی حتی در این حالت هم اطلاعات کاربران را جمع آوری می‌کند.

شیائومی امروز نسبت به این گزارش واکنش نشان داده است اما موضوع جمع آوری داده‌ها را رد نکرده است اما توضیح داده استکه در جمع آوری اطلاعات کاربران، تمامی استانداردهای موجود رعایت شده تا اطلاعات کاربران به صورت ناشناس ذخیره شود. این شرکت همچنین اعلام کرده که اطلاعات کاربران در سرورهای کشورهای دیگر ذخیره می‌شوند تا ترسی مبنی بر دسترسی دولت چین به آن‌ها وجود نداشته باشد.

شیائومی مدعی شده است که این اطلاعات برای بهینه سازی عملکرد مرورگر و لود شدن سریع سایت‌ها مختلف جمع آوری می‌شود و این روند، تقریبا در میان شرکت‌های اینترنتی مرسوم است. این شرکت همچنین توضیح داده که همگام‌سازی اطلاعات میان مرورگرها به بارگذاری اطلاعات توسط کاربران نیاز دارد که این فرایند را در مرورگرهای دیگر مانند کروم و فایرفاکس نیز شاهد هستیم.

با این وجود شیائومی هیچ توضیحی درباره علت جمع آوری اطلاعات در حالت ناشناس مرورگر نداده است. حالا شیائومی آپدیتی برای مرورگرهای اندرویدی خود عرضه کرده تا کاربران با دریافت آن بتوانند جمع‌آوری یا عدم جمع‌آوری اطلاعات در حالت ناشناس را مشخص کنند.

اخبار مرتبط:

ردمی K30شیائومی؛ ارزان قیمت‌ترین گوشی 5G دنیا معرفی شد

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: slashgear


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر