رکورد فروش گوشی‌های شیائومی شکسته شد

Untitled-1.jpg

بازار موبایل در دنیا با بهبود و پیشرفت‌هایی همراه بوده که همین اتفاق باعث شده که عملکرد مثبت کمپانی شیائومی نیز شده است. چندیدن ماه پیش بود که یکی از تحلیلگران مهم در زمینه گوشی و موبایل در دنیا اعلام کرد که کمپانی شیائومی بعد از سامسونگ و اپل توانسته رتبه سوم را برای خود کند. حالا براساس گزارش جدیدی که منتشر شده عملکرد این کمپانی چینی فراتر از انتظار بوده است.

شرکت معبتر Canalys که در زمینه تلیل بازار موبایل دنیا فعالیت می‌کند، اعلام کرد که سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ بهترین فصل برای شیائومی بوده و فروش گوشی‌های این شرکت با رشد سالانه‌ی ۶۲ درصدی روبرو شده است. این غول تکنولوژی چینی توانسته با فروش 49 میلیون گوشی 14 درصد سهم بازار را برای خود کند و در این لیست رده‌بند به جایگاه سوم دست پیدا کند.

در یک رتبه بالاتر نیز یعنی در جایگاه دوم، نام اپل دیده می‌شود که توانسته فروش 52.4 میلیون دستگاه را ثبت کند و بتواند 15 درصد سهم بازار را برای خود کند. این یعنی اینکه فاصله چندادنی میان اپل و شیائومی نیست و حتی این کمپانی چینی می‌تواند با کمی تلاش بیشتر اپل را پشت سر بگذارد. حال باید ببینیم که این اتفاق در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۱ روی خواهد داد.

Canalys-Q1-2021.jpg
آمار فروش گوشی‌ها و درصد سهم‌ شرکت‌ها در بازار موبایل -

در ادامه این گزارش گفته شده که کمپانی شیائومی بسیار تحت فشار قرار گرفته، چرا که شرکت‌های ویوو و اوپو می‌خواهند سهم بازار خود را از شیائومی جدا کنند. از سوی دیگر نیز این کمپانی چینی با ارائه گوشی‌های گران قیمت مثل می میکس فولد و می ۱۱ اولترا می‌خواهد به مانند شرکت‌های دیگر سود زیادی در ازای فروش گوشی‌های پرچم‌دار به دست آورد.

سامسونگ توانسته با داشتن سهم بازار ۲۲ درصدی در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ بار دیگر به جایگاه خود یعنی در مقام اول تکیه بزند و در این مدت ۷۶.۵ میلیون گوشی به دست کاربران خودش برساند. اوپو و ویوو هم به ترتیب با داشتن سهم بازار ۱۱ و ۱۰ درصدی در مقام چهارم و پنجم بازار جهانی موبایل قرار گرفته‌اند.

حالا در این لیست جای خالی ال‌جی را می‌بینیم که از صنعت گوشی موبایل خود را آزاد کرد و با توجه به محبوبیت این گوشی در بازار امریکا، حالا شرکت‌هایی مانند موتورولا، ZTE، TCL و نوکیا در این بازار می‌توانند جای خالی ال‌جی را پر کنند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidauthority

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ییبب

جمعه, 10 اردیبهشت 1400

ینی محااااله دگ سامسونگ مزخرف بخرم
هرچقدم میخاد رکورد بزنه پراید هم رکورد فروش رو زده :// دگ سمت سامسونگ نمیرم نه گوشی نه تلویزیون های مزخرفش با کیفیت مزخرفتر

پاسخ

سجاد

یک‌شنبه, 12 اردیبهشت 1400

چند سال پیش باید این تصمیمو میگرفتی ولی بازم دیر نیست.

ثبت نظر