شیائومی از طریق حافظه‌ی داخلی ظرفیت رم گوشی‌ها را افزایش می‌دهد

Untitled-1.jpg

به نظر می‌رسد که کمپانی شیائومی به دنبال راهکاری است تا بتواند بدون تغییر در سخت‌افزار هر گوشی، بتواند ظرفیت رم را با استفاده از حافظه داخلی این گوشی افزایش دهد.

اگر یادتان باشد تا چند سال پیش گوشی‌های اندرویدی به دلیل داشتن ظرفیت رم و حافظه داخلی بسیار کم به مرور زمان کند می‌شدند، به حدی که استفاده از این گوشی‌ها بسیار سخت بود. اما با گذر زمان بسیاری از گوشی‌های میان‌رده و بالارده از این بابت خوب عمل کردند و دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نیستیم حتی در برخی محصولات میان‌رده نظیر وان‌پلاس نورد شاهد مدلی با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم هم هستیم.

اما در برخی از گوشی‌های اندرویدی که با حافظه‌های رم 4 یا 6 گیگابایتی به بازار راهی شده‌اند نیز شاهد کندی هستیم که از پس نیازهای سنگین سیستم‌عامل اندروید بر نمی‌آیند. حالا شیائومی تصمیم گرفته که قابلیتی به گوشی‌های خود اضافه کند که با استفاده از ظرفیت خالی حافظه‌ی داخلی، تا حدودی این ضعف را پوشش ‌دهد.

یک از افشاگران که مدتی است با انتشار اخبار مربوط به کمپانی شیائومی مطرح شده، گفته است که این قابلیت در نسخه‌ی جدید MIUI دیده شده و حتی اسکرین‌شاتی هم از آن در دسترس است که در زیر می‌توانید این عکس را مشاهده کنید. این تصویر به ما نشان می‌دهد که گفته‌های این افشاگر در رابطه با MIUI و قابلیتی که به آن مجهز خواهد شد، به آن این اجازه را می‌دهد که تا اندکی از ظرفیت حافظه‌ی داخلی را به‌عنوان رم مجازی در نظر گرفته و در نتیجه ظرفیت رم را افزایش دهد.

Untitled-2-34.jpg
-

البته این اولین باری نیست که شاهد چنین قابلیتی هستیم، اگر به یاد داشته باشید زمانی که کمپانی ویوو از پرچم‌داران سری X60 خود رونمایی کرد، چنین قابلیتی را معرفی کرد که از ظرفیت حافظه‌ی داخلی به‌عنوان رم استفاده می‌کرد. در گوشی ویوو شاهد اختصاص ۳ گیگابایت از فضای داخلی به حافظه‌ی رم بودیم که عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت اما در تصویری که منتشر شده و مشخص نیست برای کدام گوشی شیائومی است، فقط می‌توان ۱ گیگابایت از فضای سیستم را به رم اضافه کرد.

برای مثال به گوشی ویوو X60 پرو پلاس اشاره می‌کنیم که می‌تواند با اضافه کردن ۳ گیگابایت از حافظه‌ی داخلی را به رم مجازی اختصاص دهد تا ظرفیت کلی گوشی در این بخش از ۱۲ به ۱۵ گیگابایت ارتقا پیدا کند. این کمپانی بعد از انتضار این قابلیت مدعی شد که کاربران تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری را حین انجام فرایند مولتی تسکینگ تجربه خواهند کرد.

اگر به خاطر داشته باشید در سیستم‌عامل ویندوز نیز چنین قابلیتی وجود که نام آن ReadyBoost بود و روند کاری آن به این شکل بود که اگر کاربر یک فلش را به سیستم‌ خود متصل می‌کند؛ سیستم‌عامل از ظرفیت آن برای افزایش ظرفیت رم اصلی سیستم استفاده خواهد کرد. بدیهی است که این قابلیت چه در کامپیوتر و چه در گوشی‌های هوشمند تاثیر زیادی نذاشته باشد، اما بالاخره تغییرات محسوسی نیز در هنگام استفاده از این قابلیت یافت می‌شود.

هنوز مشخص نیست که این قابلیت چه زمانی برای گوشی‌های شیائومی معرفی شود و حتی هنوز مشخص نیست که چه گوشی‌هایی این قابلیت را دریافت خواهند کرد. اما به نظر می‌رسد که این قابلیت زیاد برای پرچمداران کاربردی نباشد چرا که مقدار حافظه رم بالایی دارند. مثلا گوشی ردمی ۸A در مدل پایه‌ی خود از ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد که اگر این میزان به ۳ گیگابایت افزایش پیدا کند، قطعا کاربر بهبود عملکرد دستگاه خود را حس خواهد کرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Android Authority

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

دانیال تقوی

یک‌شنبه, 12 اردیبهشت 1400

این قابلیت رو گوشی های روت با نرم افزار swap میتونن داشته باشن خیلی وقته استفاده میشه

پاسخ

عقاب پر پشم

یک‌شنبه, 12 اردیبهشت 1400

Redmi 9 یکی از این گوشی هاست که این قابلیت را خواهد داشت.

پاسخ

علیرضا

دوشنبه, 13 اردیبهشت 1400

این که بخشی از حافظه داخلی به رم تبدیل بشه و وقتی رم پر شد اطلاعات قدیمی تر بره تو حافطه خیلی وقته که تو تمام گوشی ها وجود داره که با دسترسی روت می شه مقدارش رو هم تغییر داد. روش دیگه z-ram هست که با فشرده سازی مقداری فضا آزاد می کنه. راه آخر هم استفاده از کارت اس دی به عنوان رمه که باعث خراب شدن و سوختن سریع کارت اس دی می شه

پاسخ

ثبت نظر