گوشی تاشو میکس فولد ۳ از شیائومی، عنوان باریک‌ترین گوشی تاشو جهان را به دست می‌آورد

شیائومی.JPG

با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط شیائومی، میکس فولد ۳ به عنوان یکی از باریک‌ترین گوشی‌های تاشو با فرم‌فاکتور مشابه گلکسی زدفولد سامسونگ معرفی شده است.

لی جون، مدیرعامل شیائومی، تصاویری از میکس فولد ۳ منتشر کرده و با این تصاویر، سبک طراحی این گوشی تاشو بعدی شیائومی بسیار شناخته‌شده است. همچنین، شیائومی در مورد جزئیات طراحی نسل بعدی گوشی تاشو خود نیز اطلاعات دقیق‌تری را ارائه کرده که بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد.

به گفته شیائومی، ضخامت میکس فولد ۳ در حالت باز فقط ۴٫۹۳ میلی‌متر و در حالت تاشو ۹٫۸ میلی‌متر است. این ضخامت در مقایسه با میکس فولد ۲ شیائومی به‌ترتیب در حالت باز و تاشو برابر ۵٫۴ میلی‌متر و ۱۱٫۲ میلی‌متر بوده است.

به علاوه، گوشی تاشو آنر مجیک V2 در حالت باز دارای ضخامتی حدود ۴٫۷ میلی‌متر است و در حال حاضر به‌عنوان باریک‌ترین گوشی تاشو در بازار شناخته می‌شود. ضخامت این دستگاه در حالت تاشه نیز حدود ۹٫۹ میلی‌متر است.

mix-fold-5-2-64d4fbc76527439c38119d34.webp
-

با این تغییرات، شیائومی به دستیابی به عنوان باریک‌ترین گوشی تاشو جهان نزدیک شده و برای دستیابی به این رکورد، سیستم لولای میکس فولد ۳ را بازطراحی کرده است. این لولا از مکانیزم بازشدن سه‌مرحله‌ای استفاده می‌کند و از جنس فولاد مستحکم و سرامیک کربن مقاوم دربرابر سایش ساخته شده است و در مجموع ۱۹۸ قطعه دارد که ۱۴ قطعه‌ی آن متحرک هستند. جالب اینکه میکس فولد ۲ از لولایی با مکانیزم دومرحله‌ای بهره می‌برد که در مجموع ۸۷ قطعه دارد و ۸ قطعه‌ی آن متحرک هستند.

لولای میکس فولد ۳ می‌تواند نمایشگر تاشو این گوشی را در هر زاویه‌ای بین ۴۵ تا ۱۳۵ درجه در حالت نیمه‌باز نگه دارد. تست‌های TÜV Rheinland نیز تأیید می‌کند که این لولا تا ۵۰۰ هزار بار تاشدن بدون مشکل کار خواهد کرد.

mix-fold-5-64d4fbc76527439c38119d35.webp
-

دیگر ویژگی‌های میکس فولد ۳ شیائومی شامل دارا بودن نمایشگر داخلی ۸٫۰۲ اینچی و نمایشگر بیرونی ۶٫۵ اینچی با وضوح Full HD Plus است. هر دوی این نمایشگرها از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند.

میکس فولد ۳ همچنین از دوربین تله‌فوتو دوگانه و دوربین پریسکوپی با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال ۵ برابری بهره می‌برد. دوربین اصلی و دوربین‌های تله‌فوتو این دستگاه همگی از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کنند و از لنزهای ساخت Leica بهره می‌برند.

در مورد ظرفیت باتری میکس فولد ۳ هنوز اطلاعات دقیقی ارائه نشده است، اما شیائومی اعلام کرده که با هر بار شارژ کامل می‌توان تا یک روز کامل با آن کار کرد. همچنین، این گوشی از شارژ سریع سیمی ۶۷ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: weibo

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر