موتور جستجوی محبوب سوم جهان به فروش گذاشته شد

yandex.jpg

شرکت Yandex NV با موافقت برای فروش دارایی‌هایش در روسیه با ارزش ۵٫۲ میلیارد دلار، تصمیم به عقد این معامله گرفته است.

این فروش به‌عنوان بزرگ‌ترین جدایی شرکت‌ها از بازار روسیه از زمان شروع جنگ در اوکراین شناخته می‌شود. Yandex، به‌مدت بیش از یک سال است که به دنبال جداکردن عملیات سودآور داخلی خود از فعالیت‌های بین‌المللی می‌باشد.

به گزارش بلومبرگ، این فروش باعث می‌شود تا بخش روسی شرکت (شامل موتور جست‌وجو، اپلیکیشن اجاره‌ی خودرو و پلتفرم تجارت الکترونیکی) به‌دست یک کنسرسیوم با مدیریت Yandex و صندوقی متعلق به شرکت نفتی Lukoil فروخته شود. چندین کارآفرین دیگر از روسیه نیز در این معامله شرکت دارند.

عوامل متعددی وجود دارد که منجر به این تصمیم استراتژیک Yandex شده است. این شرکت با فشارهای غربی علیه شرکت‌های روسی و انتقادهای داخلی به‌دلیل هم‌سویی با دولت روسیه مواجه بوده است. در سال گذشته، اتحادیه‌ی اروپا آرکادی ولوژ، بنیان‌گذار Yandex را تحریم کرد که این اتفاق وجهه‌ی بین‌المللی شرکت را در وضعیت پیچیده‌تری قرار داد.

yandex google.jpg

رئیس هیئت‌مدیره‌ی Yandex، جان بوینتون، با تأکید بر انگیزه‌های مالی برای فروش سهام شرکت، اظهار کرد: "این معامله به سهام‌داران امکان می‌دهد تا بخشی از ارزش کسب‌وکارهایی که در حال واگذاری آنها هستیم، بازیابی کنند.

" بوینتون افزود: "ترکیب جدید سهام‌داران می‌تواند درهایی را به‌روی شرکت باز کند تا ظرفیت‌های رشد جدیدی را در کسب‌وکارهای بین‌المللی خود، ازجمله پلتفرم ابری هوش مصنوعی و توسعه‌ی فناوری خودروهای خودران، پیگیری کند."

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bloomberg

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر