تعداد 25 نفر از کارکنان استودیو Certain Affinity، تعدیل نیرو شدند

Certain Affinity

استودیو Certain Affinity که در توسعه عناوینی همانند Halo و COD، به شرکت‌های سازنده اصلی کمک کرده، به تازگی 25 نفر از کارکنان خود را اخراج کرده است. به گفته مدیرعامل، این اقدام اولین اخراج جمعی در تاریخ ۱۷ ساله این استودیو است.

این استودیو پرکار واقع در تگزاس، از سال ۲۰۰۷ در تولید قسمت‌های مختلف فرانچایزهای بزرگ و محبوب به استودیوهای سازنده کمک کرده است. همکاری آن‌ها در ساخت 11 عنوان از سری بازی Halo ، تعداد 6 عنوان از فرانچایز Call of Duty و دیگر بازی‌های محبوب جهان همچون HOGWARTS LEGACY ،MAFIA 3 ،NEW WORLD و... در کارنامه این استودیو قرار گرفته است.

طی یک بیانیه در وب‌سایت رسمی استودیو، بنیان‌گذار و مدیرعامل آن یعنی مکس هوبرمن، گفته است که با توجه به شرایط فعلی صنعت بازی‌سازی، استودیو آن‌ها نیز تحت‌ تاثیر قرار گرفته و مجبور به اخراج بخشی از کارکنان خود شده‌اند. براساس صفحه «درباره ما» در وب‌سایت استودیو، دارای بیش از ۲۵۰ کارمند هستند که اخراج 25 کارمند، به معنی از دست رفتن حدود 10 درصد از نیروی کار آن‌ها می‌شود.

halo-infinite-co-op-1024x576
-

مدیرعامل استودیو اعلام کرد که در ۱۲ ماه گذشته، صنعت بازی‌سازی با چالش‌های بی‌سابقه‌ای مواجه شده است و آن‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند؛ به همین دلیل، تصمیم بسیار دشواری مبنی بر اخراج ۲۵ نفر از کارمندان مستقر در ایالات متحده را گرفتند. طبق گفته او، بیشترین تعداد افراد اخراج شده در بخش‌های تجاری خواهند بود و تیم توسعه‌دهنده آن‌ها، همانند قبل به کار خود ادامه خواهد داد.

این اخراج، اولین تعدیل نیرو بزرگ در تاریخ 17 ساله این استودیو بوده و تمرکز فعلی آن‌ها، ایجاد شرایط رفاهی برای افراد تحت تاثیر خواهد بود تا با پرداخت هزینه و ارائه مزایاهای مختلف، شرایط را برای کارمندان آسیب‌دیده بهبود دهند. طبق گفته مدیرعامل، یکی از برنامه‌های آن‌ها برای کارکنان اخراج شده، ارائه بخشی از سهام شرکت خواهد بود تا در پیشرفت استودیو، سهیم باشند.

اخراج‌های گسترده همچنان در صنعت گیم وجود دارد و هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت آن در آینده نزدیک دیده نمی‌شود. در سال گذشته، حدود ۱۰،۵۰۰ کارمند مشغول در صنعت بازی‌سازی، اخراج و شغل خود را از دست داده‌اند؛ در حالی که کمتر از سه ماه از شروع سال ۲۰۲۴ می‌گذرد، به نظر می‌رسد که حدود ۸،۰۰۰ شغل در این صنعت از دست رفته است.

به تازگی اخباری مبنی بر اخراج تعداد بالایی از کارکنان استودیو گیرباکس، پس از خریداری آن‌ها توسط شرکت تیک‌تو منتشر شد که نشان‌دهنده مشکلات ادامه‌دار صنعت گیم است. البته باید در نظر داشت که بسیاری از افراد اخراج شده، استودیو جدید خود را تاسیس کرده و سعی در رقابت با شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی را خواهند داشت. به نظر می‌رسد که صنعت گیم در سال 2025، شاهد تغیرات بسیار بزرگی خواهد بود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: videogameschronicle.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر