سرویس Game Pass بیش از 34 میلیون کاربر دارد اما همچنان PS Plus پیشتاز است

game pass vs ps plus.jpg

به تازگی ایکس‌باکس اطلاعاتی در رابطه با تعداد مشترکان سرویس گیم‌پس خود منتشر کرده و با مقایسه تعداد کاربران این سرویس و پلی‌استیشن، به نظر می‌رسد که ایکس‌باکس در این رقابت شکست خورده است.

ایکس‌باکس تعداد مشترکان سرویس گیم‌پس را منتشر و اعلام کرد که تعداد بازیکنان این سرویس، با حساب افرادی که Game Pass Core (قبلا با نام Xbox Live Gold شناخته می‌شد) را خریداری کرده‌اند، به 34 میلیون رسیده است اما طبق آخرین آماری که پلی‌استیشن در سال گذشته منتشر کرد، سرویس پی اس پلاس تا پایان مارس 2023، حدود 47.4 میلیون بازیکن داشته است. اگر به تعداد بازیکنان سرویس پلی‌استیشن در طول این یک سال افزوده نشده باشد، هنوز سرویس ایکس‌باکس حدود 13 میلیون کاربر کمتری نسبت به پلی‌استیشن دارد.

عمده سود هر دو شرکت Xbox وSony در زمینه بازی، از طریق فروش اشتراک سرویس‌های گیم بوده. درحالی که روند شرکت Xbox در سرویس Game Pass، قرار دادن بازی‌ها در روز اول انتشار برای بازیکنان است اما PlayStation، تعدادی بازی انتخابی را در سرویس خود گذاشته که بازیکنان می‌توانند به صورت رایگان به تجربه آن‌ها مشغول شوند. بازی‌های قرار گرفته در سرویس پلی‌استیشن، گلچینی از بازی‌های قدیمی و جدید است.

maxresdefault.jpg
-

طبق آخرین آماری که در مارس ۲۰۲۳ ارائه شد، تعداد مشترکین سرویس PS Plus به ۴۷.۴ میلیون رسیده بود. آمار جدیدی توسط پلی‌استیشن منتشر نشده است اما با درنظر گرفتن لغو اشتراک تعداد کمی از مشترکین، احتمالاً حدود ۴۵ میلیون نفر باقی‌مانده است. بنابراین سرویس PlayStation، همچنان جلوتر از گیم‌پس ایکس‌باکس قرار دارد. تعداد مشترکین سرویس Game Pass بسیار متعجب‌کننده است، چراکه این سرویس به بازار بازی‌های کامپیوتری نیز دسترسی دارد و گیمرهای کامپیوتر نیز می‌توانند نسبت به خرید این سرویس اقدام کنند.

به جز برتری پلی‌استیشن در زمینه مشترکان PS Plus، تعداد کنسول‌های فروخته شده پلی‌استیشن نیز بیشتر از ایکس‌باکس بوده است و طبق آمار منتشر شده، به ازای هر ایکس‌باکس، دو پلی‌استیشن فروخته شده است و تا پایان سال ۲۰۲۳، موفق به فروش ۵۰ میلیون واحد شده است.

هرچند که سونی بازی‌ها را از روز اول انتشار در سرویس خود قرار نمی‌دهد اما اکثر بازی‌های موجود در لیست PS Plus، عناوین AAA هستند. براساس گزارش رسمی، سونی در سال ۲۰۲۳ معادل ۸۰۰۰ دلار برای خرید و قرارگیری آن‌ها در سرویس خود خرج کرده است. از طرفی، Xbox معادل ۹۰۰۰ دلار بازی را در سرویس خود قرار داده که نشان می‌دهد هر دو شرکت، ارزش زیادی برای کاربران خود قائل هستند.

فیل اسپنسر اعلام کرده است که ایکس‌باکس پس از خریداری اکتیویژن بلیزارد، به دنبال انتشار بازی‌های آن‌ها در روز اول انتشار بر روی سرویس خود است و براساس این تلاش‌ها، به تازگی تایید شده است که Diablo 4 در تاریخ 9 فروردین در لیست گیم‌پس قرار خواهد گرفت.

با توجه به میزان فروش بالای سرویس اشتراکی پلی‌استیشن، به نظر می‌رسد که برنامه‌ای برای گسترش فعالیت‌های خود نخواهند داشت و روند فعلی را ادامه خواهند داد. باید عملکرد ایکس‌باکس برای پیشرفت در این بازار و پیشی گرفتن از سونی را مشاهده کرد. ایکس‌باکس اعلام کرده است که برنامه اصلی خود در آینده، حضور در بازار بازی‌های موبایلی است. آیا حضور در بازار موبایلی می‌تواند آینده ایکس‌باکس را تضمین کند و باعث پیشرفت بیشتر ایکس‌باکس شود؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: tech4gamers.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر