پلی استیشن 5 موفق به فروش 50 میلیون دستگاه شد

ps5 console.jpg

سه سال پیش، در چنین روزی اولین PS5 ساخته و به بازار عرضه شد و حال بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده توسط سونی، فروش کنسول‌های پلی‌استیشن 5 از مرز 50 میلیون فراتر رفته و رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

پس از گذشت 161 هفته از زمان عرضه، PS5 به فروش 50 میلیون کنسول دست پیدا کرد؛ درحالی که این تعداد برای کنسول PS4، حدود 160 هفته گزارش شده است. هرچند که در سال‌های 2020 و 2021، به دلیل کمبود چیپ‌ست‌های موردنیاز برای ساخت کنسول PS5 و در نتیجه کمیاب شدن آن در بازار، راه سختی را آغاز کرد اما جیم رایان، مدیرعامل پلی‌استیشن، به تازگی خبر رکورد جدید فروش دستگاه‌های PS5 را اعلام و از استودیو پلی‌استیشن و زیرشاخه‌های آن تشکر کرده است. به گفته او، تمام مشکلات مربوط به کمیاب بودن تراشه‌ها برطرف شده و هیچگونه کمبود در ساخت پلی‌استیشن وجود ندارد.

سال 2023، سالی فوق‌العاده برای دنیای گیم و گیمرها بود و اکثر عناوین منتشر شده در این سال، در دسترس بازیکنان PS5 قرار گرفت. درحالی که تعداد بازی‌های انحصاری شرکت سونی بسیار محدود بوده اما دیگر عناوین موردانتظار مانند Baldur’s Gate 3، Star Wars Jedi: Survivor، Resident Evil 4 و... توانستند موفقیت زیادی برای این کنسول به همراه داشته باشند. البته حضور بازی‌های انحصاری مانند god of war ragnarok و Spider-Man 2 که جایگاه چهارمین بازی پرفروش آمریکا در سال 2023 را کسب کرد نیز نقش زیادی در موفقیت فروش این دستگاه داشته. محبوبیت بازی Spider-Man 2 به قدری زیاد بود که در 24 ساعت اولیه انتشار، به فروش 2.5 میلیون کپی دست پیدا کرد.

ps5_games.jpg
بازی‌های پلی‌استیشن 5 -

بازی‌های زیادی از جمله Final Fantasy 7 Rebirth، Silent Hill 2 Remake ، Marvel’s Wolverine و Rise of the Ronin برای عرضه در سال 2024 قرار گرفته‌اند و انتشار آن‌ها، می‌تواند باعث فروش چندبرابری کنسول‌های پلی‌استیشن 5 شود. همچنین در پی حمله صورت گرفته توسط گروه هکری و باج افزار Rhysida، بازی‌های معرفی نشده ایمسانیک گیمز لو رفته است و انتظار طرفداران پلی‌استیشن 5 برای بازی‌های بعدی این استودیو، بیشتر از قبل شده است.

بنابر گزارش‌ها، کنسول PS5 Pro در سال 2024 منتشر خواهد شد. به نظر شما، عرضه این کنسول تا چه اندازه بر روی کیفیت بازی‌های آینده تاثیر خواهد گذاشت؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: mp1st.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر