مایکروسافت سالانه یک میلیارد دلار برای بازی‌های شخص‌ثالث در گیم‌پس می‌پردازد

xbox gamepass

گزارشی جدید اعلام می‌کند که شرکت مایکروسافت برای افزودن بازی‌های شخص‌ثالث به سرویس گیم‌پس، به صورت سالیانه حدود ۱ میلیارد دلار هزینه می‌کند که تعهد این شرکت به بازیکنان و دارندگان سرویس گیم‌پس را نشان می‌دهد.

تمامی سرویس‌های اشتراکی بازی، از جمله Game Pass، همواره با واکنش‌های متفاوتی از سوی توسعه‌دهندگان و گیمرها مواجه شده‌اند اما با وجود برخی انتقادات، مایکروسافت به این سرویس اعتقاد دارد و به شدت در آن سرمایه‌گذاری کرده است. در دوره‌ای که فروش کنسول‌های Xbox  نسبت به رقبا در حال افول است و عرضه برخی از بازی‌های آن مانند Hellblade 2 بسیار ضعیف بوده، Game Pass به یکی از ابزارهای اصلی مایکروسافت برای حفظ جایگاه خود در صنعت گیم تبدیل شده است.

بر اساس گزارش Bloomberg، مایکروسافت با پرداخت یک هزینه ثابت به استودیوهای کوچک، بازی‌های آن‌ها را به Game Pass اضافه می‌کند. علاوه بر این، بخشی از درآمد حاصل از اشتراک را نیز به آن‌ها ارائه می‌دهد. این مدل پرداخت علاوه بر کمک مالی به این استودیوها، فرصت دیده شدن در بازار جهانی را نیز برای آن‌ها فراهم می‌کند.

مایکروسافت در سال‌های اخیر با سرویس‌های اشتراکی شرکت‌های بزرگی همچون Ubisoft Connectو EA Play و حتی Rockstar Games برای اضافه کردن بازی‌هایی نظیر Grand Theft Auto به سرویس گیم‌پس همکاری کرده است. این شرکت با تمرکز بر روی بازی‌های شخص‌ثالث، تلاش می‌کند تا ارزش این سرویس را برای مشترکان بیشتر کند.

3014116903
-

با وجود سرمایه‌گذاری عظیم، رشد Game Pass طی سال‌های اخیر متوقف شده و با افزایش قیمت اشتراک‌ها که پس از افزودن بازی کال آف دیوتی رخ داد، برخی از کاربران به انتقاد از این سرویس پرداخته‌اند. با این حال، مایکروسافت همچنان به این سرویس اعتماد دارد و با عرضه عناوین مهمی همچون Black Ops 6و Indiana Jones و Stalker 2 در گیم‌پس، تلاش می‌کند تا مشترکان بیشتری را جذب کند.

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری مایکروسافت در Game Pass نشان‌دهنده تعهد این شرکت به رشد و گسترش این سرویس است. با این حال، با چالش‌هایی همچون افزایش قیمت و جذب بسیار پایین مشترکان، مایکروسافت باید استراتژی‌های جدیدی برای حفظ و افزایش کاربران این سرویس پیدا کند.

طبق گفته یوبی‌سافت، دوران خریداری بازی‌ها به اتمام رسیده و بازیکنان باید به عدم مالکیت یک بازی عادت کنند! نظر شما راجع به سرویس‌های اشتراکی چیست؟ آیا خرید اشتراک این سرویس‌ها، بهتر از پرداخت هزینه کامل برای یک بازی است؟

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: tech4gamers.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر