مدیرعامل Saber Interactive به نام متیو کارچ (Matthew Karch) اعلام کرد که یکی از بزرگترین فرنچایزها یعنی Saints Row، صرفه اقتصادی ندارد و اکنون به پایان کار خود رسیده است.
در مصاحبهای با Game File، کارچ درباره افزایش هزینههای توسعه بازی صحبت کرد و توضیح داد که چرا دیگر شاهد پروژههایی با بودجه مشابه Saints Row 2022 نخواهیم بود. او در صحبتهای خود به شکست بازیهای Saints Row اشاره کرد و گفت که این آثار، بسیار پرهزینه بودند و تیم توسعه دقیقا نمیدانست چه چیزی میسازد یا هدف نهایی آنها چه خواهد بود.
شکست مالی هرکدام از بازیهای Saints Row باعث شد گردآوری هزینه برای ساخت نسخه بعدی، دشوارتر شود و این روند تا جایی ادامه داشت که ساخت نسخههای بعدی، دیگر برای شرکت سازنده صرفه اقتصادی نداشت.
فرنچایز Saints Row چندین بار دستخوش تغییرات اساسی شد. این مجموعه در ابتدا به عنوان یک بازی در سبک درام-جنایی مشابه GTA: San Andreas ساخته شد اما در نسخه سوم، سازندگان تصمیم گرفتند تا این مجموعه را به یک فرنچایز سرگرمکننده و فانتزی تبدیل کنند که تمرکز اصلی آن بر روی خلق لحظات فان و تجربههای غیرمعمول بود.
نسخه چهارم، فرنچایز Saints Row را به صورت کامل به یک اثر ابرقهرمانی تبدیل کرد که در آن بازیکنان از قدرتهای ویژه برای مقابله با تهاجم بیگانگان استفاده میکردند. در سال 2022، سازندگان تصمیم به ساخت یک ریبوت برای ایجاد تعادلی میان نسخههای اولیه و بازیهای فانتزی گرفتند اما این عنوان نیز نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد و تبدیل به یکی از بزرگترین شکستهای تجاری Saber Interactive شد.

این ریبوت میتوانست نجاتدهنده سری Saints Row باشد و طبق گفته مدیرعامل Saber Interactive، مبلغ "9 رقمی" برای ساخت این اثر صرف شد اما درآمد نهایی آن تنها "8 رقم" بود. متاسفانه شکست این بازی باعث شد تا مشکلات شرکت Saber تشدید پیدا کند و در یک اقدام دشوار، استودیوی سازنده سری Saints Row به نام Volition تعطیل شد.
هرچند که این فرنچایز، صرفه اقتصادی نداشت اما نباید فراموش کرد که به عنوان یک اثر فانتزی، همچنان طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. به نظر شما بازی بعدی این فرنچایز میتوانست شکست آثار قبلی را جبران کند؟
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: gamingbolt.com
ثبت نظر