انتقادهای گسترده از سوی توسعهدهندگان و سازندگان بازی باعث شد تا شرکت یونیتی از تصمیم جنجالی خود عقبنشینی کند و طرح Runtime که در سال گذشته اجرا شد را لغو کند.
برخی تصمیمات غلط باعث شده است تا شرکت یونیتی با انتقادهای گستردهای مواجه شود. این شرکت که یکی از محبوبترین موتورهای بازیسازی در جهان را دارد، حدود یک سال پیش تصمیم به معرفی طرحی به نام Runtime گرفت که براساس آن، سازندگان مجبور به پرداخت هزینه برای هر بار نصب بازی ساختهشده با این موتور میشدند. این تصمیم به سرعت موجب اعتراض شدید جامعه توسعهدهندگان شد و خوشبختانه، Unity اخیراً این تصمیم را لغو کرد.
ایده Runtime از ابتدا با واکنش منفی مواجه شد اما شرکت یونیتی برای کسب درآمد بیشتر، بر طرح جدید پافشاری و تا مدتی آن را اجرا کرد. طبق این طرح، توسعهدهندگان برای هر بار نصب بازی خود، نیازمند پرداخت هزینه به شرکت یونیتی بودند. این تصمیم به وضوح یک اشتباه استراتژیک بود و باعث آسیب جدی به اعتبار شرکت شد. هرچند یونیتی سعی کرد با توضیحات بیشتر این طرح را توجیه کند، اما باز هم نتوانست نگرانیها و ناامیدیهای سازندگان را کاهش دهد.
در صنعت بازیسازی، بسیاری از عناوین به صورت رایگان عرضه میشوند یا از طریق سرویسهای اشتراکی مانند Xbox Game Pass در دسترس هستند. به همین دلیل، هزینه نصب بازی برای توسعهدهندگانی که عناوین رایگان یا اشتراکی منتشر میکنند، کاملاً ناعادلانه به نظر میرسد.
با اعلام این طرح، بسیاری از سازندگان مستقل، موتور بازیسازی یونیتی را کنار گذاشتند و استفاده از دیگر موتورها مانند Unreal Engine 5 یا Godot را جایگزین آن کردند. یونیتی به سرعت متوجه این مشکل شد و برای بازیابی اعتماد توسعهدهندگان، تصمیم به لغو هزینههای Runtime گرفت.
یونیتی پس از لغو طرح Runtime، اعلام کرد که قیمتهای جدیدی برای سرویسهای خود در نظر گرفته است. به عنوان مثال، Unity Pro با افزایش ۸ درصدی و Unity Enterprise با افزایش ۲۵ درصدی مواجه خواهند شد. همچنین، Unity Personal تا زمانی که درآمد بازی به ۲۰۰,۰۰۰ دلار نرسد، رایگان خواهد بود (در مقایسه با ۱۰۰,۰۰۰ دلار قبلی).
به نظر میرسد که یونیتی با لغو هزینههای Runtime ، سعی در بازگرداندن اعتماد توسعهدهندگان دارد. هرچند این تصمیم، اقدام بسیار مثبتی است اما Unity باید تلاش کند تا با بهبود خدمات و ارائه ابزارهای بهتر، جایگاه خود را در بازار بازیسازی به دست آورد.
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: dualshockers.com
ثبت نظر