مایکروسافت رسماً گیت هاب را خرید

مایکروسافت رسماً گیت هاب را خرید

مایکروسافت رسما با پرداخت 7.5 میلیارد دلار، گیت هاب (Git Hub) را خریداری کرد.

اوایل خرداد ماه بود که اخباری درباره تصاحب گیت هاب توسط مایکروسافت به گوشی می‌رسید. این اخبار حاکی از آن بود که مایکروسافت در نظر دارد با پرداخت هزینه 5 میلیارد دلاری، گیت هاب را بخرد اما در آن زمان هیچ چیز مشخص نبود حتی گفته می‌شد ممکن است دو کمپانی تنها به همکاری راضی شوند.

حالا اما بعد از گذشت حدود 4 ماه، چند روز پیش رسماً گیت هاب به کلی توسط مایکروسافت خریداری شده اما مبلغ پرداختی مایکروسافت به جای 5 میلیارد دلار، به 7.5 میلیارد دلار بوده است.

مدیرعامل جدید گیت هاب، نت فریدمن، معاون پیشین رئیس سرویس‌های توسعه‌دهندگان در مایکروسافت، در یک پست وبلاگی تاکید کرده است که Git Hub به کلی مستقل از صاحب آن عمل خواهد کرد و تغییری در رویکرد Git Hub ایجاد نخواهد شد. ضمناً به گفته نت فریدمن Git Hub همچنان از توسعه‌دهندگان فارغ از نوع ابزاری که برای انجام کار خود انتخاب می‌کنند، پشتیبانی خواهد کرد. بنابراین برای نمونه شما می‌توانید برای وب‌سرویس آمازون، استفاده از سرویس ابری مایکروسافت آژور (Azure) را انتخاب کنید.

نت فریدمن عنوان کرده است که گیت هاب سه هدف اصلی را دنبال می‌کند:

  • اطمینان از اینکه گیت هاب بهترین گزینه برای تیم‌های خلاق و کامیونیتی‌ها است
  • تبدیل گیت هاب به فضایی که بیشتر از همیشه و در همه جا در دسترس توسعه‌دهندگان است
  • ارتقا عملکرد، قابلیت اطمینان و امنیت گیت هاب

 

همچنین برنامه‌هایی برای ارتقا جستجو، نوتیفیکیشن‌ها، نحوه استفاده از Git Hub روی موبایل در نظر گرفته شده است. بعلاوه قرار است GitHub Actions که در حال حاضر نسخه بتا آن در دسترس است، به صورت گسترده‌تر و برای 31 میلیون توسعه‌دهنده در دسترس قرار بگیرد.

 

نظر شما درباره تصاحب گیت هاب توسط مایکروسافت چیست؟ آیا این تغییر باعث بهبود گیت هاب خواهد شد یا خیر؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: engadget


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

علی

دوشنبه, 06 اردیبهشت 1400

با مایکروسافت باش خدایی کن.

پاسخ

ثبت نظر