مایکروسافت شکست را پذیرفت؛ پایان عمر مایکروسافت اج نزدیک است

مایکروسافت شکست را پذیرفت؛ پایان عمر مایکروسافت اج نزدیک است

مایکروسافت بعد از چند سال تلاش و حتی متوسل شدن به زور، بالاخره شکست مرورگر اج را پذیرفت و در تلاش است تا مرورگری مبتنی بر کروم توسعه دهد.

مایکروسافت اج، مرورگر پیش‌فرض ویندوز 10 است که سال‌هاست مایکروسافت برای محبوب کردن آن تلاش‌های زیادی کرده است و حتی گاهی به زور هم متوسل شده است اما حالا به نظر می‌رسد مایکروسافت پذیرفته است که مرورگر اج توان مقابله با گوگل کروم و فایرفاکس را ندارد. بنابراین بعد از چند سال تلاش، حالا مایکروسافت در حال توسعه مرورگری مبتنی بر کروم است که آن را جایگزین مایکروسافت اج کند.

 

مقالات مرتبط:

بار دیگر مایکروسافت کاربران را مجبور به استفاده از اج می کند

 

مرورگر کروم سال‌هاست که محبوب‌ترین مرورگر در سراسر دنیاست و به لطف اندروید و همچنین رشد در کامپیوتر و مک، این مرورگر طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. تقریباً سه سال پیش بود که برای نخستین بار مایکروسافت، مرورگر اج را معرفی کرد تا با طراحی جدید و مدرن شدن، جایگزینی برای اینترنت اکسپلورر شود و بتواند با کروم و سایر مرورگرهای موجود رقابت کند. حالا که مایکروسافت شکست را پذیرفته است، در حال تغییر مرورگر پیش‌فرض ویندوز 10 به مرورگری است که مبتنی بر کروم است.

بنا به گزارش وب سایت The Verge، مایکروسافت قصد دارید در همین هفته از تلاش‌هایش برای توسعه مرورگری مبتنی بر کروم رونمایی کند که گویا کد نام آن Anaheim است.

مایکروسافت حال که پذیرفته است موتور رندرش چندان قدرتمند نیست، در نظر دارد از موتور رندر کروم استفاده کند زیرا به نظر می‌رسد که مهندسین این شرکت در حال کار روی مرورگری هستند که از یک ورژن کروم روی سیستم عامل ویندوزی قدرت گرفته از ARM، پشتیبانی کند.

به این ترتیب امیدوارم که بعد از استفاده از موتور رندر Chromium در ویندوز 10، خصومت مایکروسافت و کروم هم به پایان برسد زیرا در طول این سال‌های مایکروسافت بارها تلاش کرده است تا کاربران ویندوز 10 را به استفاده از مایکروسافت اج ترغیب کند و از کروم دور بسازد.

 

مقالات مرتبط:

مایکروسافت به کاربران هشدار می‌دهد که از اج استفاده کنند

مرورگر مایکروسافت اج، این بار کارمند این شرکت را شرمنده کرد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: theverge


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Shisui

پنج‌شنبه, 15 آذر 1397

این قسمت که میگید "مرورگر کروم سال‌هاست که محبوب‌ترین مرورگر در سراسر دنیاست " کاملا متعصبانه و بی منطقه. لطفا برای گفته هاتون لینک منبع بیارید. نظر شخصیتون رو نباید دخالت بدید توی یک مطلب علمی. که هر چند دیگه علمی نیست :-) خواهشا بنویسید از نظر نویسنده ، بعد هر مدرک غیرمتعیر و غیر علمی ای خواستید جلوش اضافه کنید که وقت مخاطب رو هدر نکنید :-)
با تشکر بخاطر پذیرفتن واقعیت و تایید نظر.

پاسخ

Shisui

پنج‌شنبه, 15 آذر 1397

سیستم پاسخ به نظرتون نمیدونم چرا کار نمیکنه!
وبسایت Medium یک وبسایت کاربر محور هست. من هم میتونم توی این وبسایت مقالات خودم رو ارائه بدم که مشابه ایرانیش رو هم ما داریم که تقلید کردن از همین وبسایت. و همچنین هیچ مدرک مستدلی ارائه نشده در لینکی که شما قرار دادید. شما که میخواید مطلبش رو توی وبسایت درج کنید این مطالب رو حتما مطالعه بفرمایید لطفا که نظر شخصیتون دخیل نشه :
https://www.tekrevue.com/browser-benchmarks-edge-chrome-firefox-opera/

https://www.pcsteps.com/14034-which-is-the-fastest-browser-on-windows-10/

پاسخ

فرزاد

شنبه, 17 آذر 1397

ای کاش اج رو اپن سورس می کرد و از جامعه ی متن باز کمک می گرفت.

این گوگل لعنتی الکی از این حرکت ذوق زده نشده!

سرنوشت اپرا در انتظار اج و انحصار بیشتر گوگل کروم. فایرفاکس هم تنهایی محکوم به مرگ میشه!

پاسخ

farshad

جمعه, 30 آذر 1397

موافقم. هیچ چیز بیشتر از انحصار، بشر رو به سمت تباهی و فساد سوق نمیده.

پاسخ

ثبت نظر