سومین کنفرانس تجربه کاربری شیراز برگزار شد (روز اول)

سومین کنفرانس تجربه کاربری شیراز برگزار شد (روز اول)

سومین کنفرانس تجربه کاربری شیراز برگزار شد (روز اول)

امروز، 21 آذرماه 97، سومین کنفرانس بین المللی تجربه کاربری شیراز در سالن صدرا دانشگاه شیراز برگزار شد. شاید به جرات بتوانیم بگوییم که این کنفرانس جز معدود برنامه‌هایی بود که کاملا طبق برنامه ریزی و بدون تاخیر کار خود را شروع کرد.

 

تجربه خوب کاربری در بدو ورود

یکی از جذابیت‌های کنفرانس تجربه کاربری شیراز را در همان بدو ورود تجربه کردیم؛ دفترچه یادداشتی که خودش به تنهایی نشان دهنده تمام و کمال هدف جامعه تجربه کاربری شیراز بود. دفترچه یادداشت این کنفرانس برخلاف همه دفترچه‌هایی که در مراسم‌ها و رویدادهای دیگر دیده بودیم، یک دفترچه عادی نبود بلکه ابتدای این دفترچه توضیحی اجمالی درباره جامعه تجربه کاربری شیراز آورده شده بود. در قسمت بعدی تمامی برنامه‌های دو روزه کنفرانس به همراه زمان بندی قرار گرفته بود و قسمت اصلی و جالب صفحاتی بود که به هر سخنران اختصاص داده شده بود. در این صفحات تصویر، موضوع ارائه، عنوان شغلی و کسب و کار هر سخنران توضیح داده شده بود و در پایین صفحه فضایی برای یادداشت برداری از سخنرانی در اختیار شما بود. حتی در هر صفحه QR کد هر سخنران هم برای دسترسی راحت‌تر به پروفایل او قرار گرفته بود.

دفترچه یادداشت کنفرانس

دفترچه یادداشت کنفرانس

 

پنل آغازین؛ آشنایی با نگرش سخنران‌های کنفرانس

اولین بخش اولین روز سومین کنفرانس تجربه کاربری شیراز، یک پنل معرفی بود اما نه از جنس معرفی سخنران‌ها بلکه معرفی نگرش هر یک در حوزه تجربه کاربری. این پنل که با حضور امید امرایی، موسس جامعه تجربه کاربری شیراز در کنار تعدادی از سخنران‌های این کنفرانس مانند صمد خطیبی، تینا نبی زاده و... بود.

اگر بخواهیم چکیده این پارلوگ را در یک جمله بگوییم؛ طراحی تجربه کاربری خوب طراحی است که آنقدر بدیهی و نامرئی باشد که اصلا کاربر متوجه طراحی شدن آن نشود، دقیقا مانند لباس نامرئی که به تن پادشاه بود (که البته نبود)!

پنل آغازین سومین کنفرانس تجربه کاربری شیراز

پنل آغازین سومین کنفرانس تجربه کاربری شیراز

 

ارائه‌های سومین کنفرانس تجربه کاربری شیراز 

امیر عباس کاشف، طراح محصول و معماری داخلی، میهمان ویژه و اولین ارائه‌دهنده سومین کنفراس تجربه کاربری شیراز بود. ارائه گویا، شفاف و جذاب او درباره تفکر طراحی، خلاقیت، پروتایپینگ (prototyping) و موضوع ADHOCISM بود. یکی از جذاب‌ترین جملات این ارائه درباره خلاقیت بود:

اگر آگاهی را دنیای دانستن بدانیم، خلاقیت دنیای ندانستن است.

امیرعباس کاشف، میهمان ویژه

امیرعباس کاشف، میهمان ویژه

 

ارائه دوم با موضوع ارتباط مفهوم تجربه کاربر با طراحی معماری و توسط حسین سپهری، مدیر طراحی از گروه طراحی سپیدار بود. به اعتقاد سپهری اگر مردم به یک مکان، محصول، طراحی و یا هر چیز دیگری اقبال نکنند، محکوم به شکست است اما همه افراد داوینچی نیستند که ایده‌های نو داشته باشند بنابراین باید از ابزار Design Thinking استفاده کنیم.

بعد از ارائه دوم و صرف نهار، یک پنل یک ساعاته با حضور احسان تمیس، مدیر R&D فروشگاه اینترنتی شهر فافا، رسام رستمی، طراح سابق اسنپ و صالح سرور، طراح سرویس اپراتور اول پست برگزار شد که موضوع محوری آن چالش‌های طراحی تجربه کاربری در کسب و کارهای کشور بود.

بعد از این پنل، کیارش امالی وند خامنه، جوان‌ترین سخنران این کنفرانس، طراح ارشد تجربه کاربری در دیجیکالا و با موضوع چرا باید Product Designer باشیم ارائه داشت. به اعتقاد طراح ارشد تجربه کاربری دیجیکالا در کسب و کارهای امروزی برنده کسی است که نیاز کاربر را در نظر بگیرد.

بعد از ارائه سوم، زمان نیم ساعته‌ای به حضار داده شد تا ضمن پذیرایی، فرصتی برای شبکه‌سازی هم فراهم شود که این بخش هم طراحی جالبی داشت. درواقع روی کارت هر یک از حضار حرفی به انگلیسی تایپ شده بود که باید در این کنفرانس فرد دیگری با همین حرف را پیدا می‌کردند و با هم آشنا می‌شدند.

بعد از این استراحت نیم ساعته، شهرزاد میرجهانی، کارشناسی ارشد تفکر دیزاین در پلی تکنیک هنگ‌کنگ، ارائه‌ای با موضوع چگونه می‌توان به وسیله طراحی اعتماد ایجاد کرد را داشتیم.

در نهایت اولین روز سومین کنفرانس تجربه کاربری شیراز با ارائه عاطفه شفیعی، مدیر محصول ERP در هواپیمایی ماهان و با موضوع تفکر طراحی در نرم افزارهای Enterprise به پایان رسید.

عاطفه شفیعی، مدیر محصول ERP در هواپیمایی ماهان

عاطفه شفیعی، مدیر محصول ERP در هواپیمایی ماهان

 

ما در فیسیت فردا هم در این کنفرانس حضور خواهیم داشت و مانند امروز اخبار لحظه به لحظه کنفرانس را از طریق اینستاگرام فیسیت با شما به اشتراک می‌گذاریم.

اگر در کنفرانس امسال و یا سال گذشته حضور داشته‌اید می‌توانید نظرات خود درباره این دو رویداد را با ما به اشتراک بگذارید.

 

مقالات مرتبط:

اولین روز برگزاری دومین کنفرانس تجربه‌ کاربری شیراز

دومین روز برگزاری دومین کنفرانس تجربه کاربری شیراز

هفتاد و چهارمین نشست تجربه کاربری شیراز برگزار شد

هفتاد و سومین نشست تجربه کاربری شیراز با موضوع UX Agile برگزار شد

هفتاد و دومین نشست تجربه کاربری شیراز برگزار شد

بوت استرپینگ، روشی کارآمد برای استارتاپ‌هایی که سرمایه‌گذار ندارند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

taymaz-92

شنبه, 02 آذر 1398

سلام.
چجوری میشه از کنفرانس‌های بعدی مطلع شد؟
ممنون میشم اگه پاسخ بدید. :)

پاسخ

ثبت نظر