بیانیه مطبوعاتی دیجی کالا؛ تضمین اصالت کالا، شفافتر از همیشه! دیجی کالا از امروز کالاهای اصل و غیر اصل را تفکیک میکند.
دیجی کالا بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران است که حالا این روزها تبدیل به یک مارکت پلیس بزرگ شده است. اگرچه دیجی کالا بزرگ و قدرتمند است و مشتریان بسیاری دارد اما خیلی از مشتریها هم به دلیل اصل نبودن کالاها از این فروشگاه و مارکت پلیس ناراضی بودند و در کامنتهای این وب سایت نارضایتیشان را بروز میدادند.
حالا امروز، 19 اسفندماه، دیجی کالا بیانیهای را منتشر کرده با عنوان "تضمین اصالت کالا؛ شفافتر از همیشه" و با نگرش حفظ حقوق معنوی برندهای معتبر و حمایت از مشتریان و فروشندگان دیجی کالا. دیجی کالا با این بیانیه از پروژه جدیدی خبر داده که به لطف آن کالاهای اصل و غیراصل به سادگی قابل تفکیک هستند.
راهحل اول؛ نمایش عبارت غیر اصل در عنوان کالاها
موضوع اینجاست که بازار ایران پر از کالاهای غیر اصل است و دلیل این موضوع هم نبود نمایندگی رسمی بسیاری از برندهاست. همین موضوع باعث شده تا تفکیک کالاهای اصل و غیر اصل از هم سخت و پیچیده شود. دیجی کالا برای مشخص کردن کالاهای غیر اصل همیشه از عبارت "برند متفرقه" استفاده میکرد. حالا اما از امروز به بعد، دیجی کالا برای شفافیت بیشتر، در عنوان کالا هم به غیر اصل بودن کالا اشاره میکند تا کاربرانی که به دنبال جنش اصل هستند بدون مشکل و سریع بتوانند انتخاب کنند. از طرفی به این شیوه، حقوق برندهای معتبر هم حفظ میشود. بعلاوه کاربرانی که با اطلاع خودشان میخواهند کالاهای غیر اصل بخرند هم میتوانند از کالاهای دلخواهشان خرید کنند.
جالب اینجاست که از بین حدود یک میلیون و دویست هزار کالای موجود در دیجی کالا، تنها حدود سه هزار کالا غیراصل بودهاند، یعنی کمتر از نیم درصد!
راهحل دوم؛ ابزارهای نظارتی و تشخیص خودکار و پردازش تصویر
دیجی کالا به همین جا بسنده نکرده و راهحل دیگری برای مبارزه با کالاهای غیراصل و شفافیت کامل در این بخش هم در نظر گرفته؛ توسعه ابزارهای نظارتی و بهرهگیری از تکنولوژیهای تشخیص خودکار و پردازش تصاویر در ورودیهای مرکز پردازش کالا برای نظارت کامل بر همه کالاهای ورودی از 30 هزار فروشنده مارکت پلیس.
راهحل سوم؛ فروشندگان هم باید تضمین دهند
همینطور فروشندگان در پلتفرم مارکت پلیس تعهد به تضمین اصالت کالا دارند و در صورت مشاهده ارائه کالای غیر اصل به جای اصل، تا ده برابر فروش کل خود جریمه میشوند و دسترسی آنها نیز برای فروش مسدود میشود. در صورت رسیدن چنین کالاهایی به دست مشتریان، دیجی کالا مسئولیت کامل آن را پذیرفته و خدمات جبرانی لازم به مشتریان ارائه میشود.
نظرات و تجربیات خود در خرید از دیجی کالا را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.
اخبار مرتبط:
دیجی کالا اقدام به تعدیل نیرو کرد، بیکار شدن 175 کارمند این شرکت
دیجی کالا برای ورود به حوزه فروش خواروبار، در پی خرید سوپرمارکت آنلاین روکولند است
ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.
ثبت نظر