شرکت هواوی تلویزیون 5G 8K تولید می‎کند

شرکت هواوی تلویزیون 5G 8K تولید می‎کند

هواوی اولین شرکتی است که اقدام به ساخت یک تلویزیون 5G با رزلوشن 8K و نسل بعدی استاندارد وایرلس کرده که توان مصرفی گیگابیتی دارد. اگر این محصول تجاری شود نه تنها اولین تلویزیونی است که این دو تکنولوژی را با هم ترکیب کرده بلکه اولین تلویزیون ساخت شرکت هواوی پس از سال‎ها تأمین قطعات برای شرکت‎های تلویزیون سازی چینی دیگر مثل هایسنس، اسکای ورث و شانژونگ خواهد شد. 
این دستگاه نه تنها قادر به دریافت طیف 5G خواهد بود بلکه بنا به گزارش منابع می‏تواند این اتصال گیگابیت را مثل روتر وایرلس به دیگر دستگاه‎های درون خانه نیز بدهد. دلیل این که هواوی تصمیم گرفته تا به دنیای ساخت تلویزیون وارد شود این است که می‎خواهد اکوسیستم خود را از محصولاتی از جمله گوشی، لپ‎تاپ و دستگاه‎های پوشیدنی کامل کند. تلویزیون آخرین قطعه از این پازل است که به زودی منتشر خواهد شد. 
یک تلویزیون 8K 5G در حال حاضر بیشتر شبیه به یک رویاست چرا که زیرساخت هیچ کدام از این دو تکنولوژی هنوز موجود نیست. درحال حاضر تقریباً هیچ ویدئوی 8K موجود نیست و 5G نیز با محدودیت‎های جدی در سراسر دنیا روبه‎روست. 
با این حال این محصول کانسپت نشان می‎دهد که هواوی به فکر آینده است. این که تلویزیون‎ها به زودی به طور کامل از کابلی بودن خارج خواهند شد و قدم بعدی در تکنولوژی تلویزیون رزلوشن 8K است. البته تا زمانی که 8K تجاری شود همین تکنولوژی می‎تواند برای استریم ویدئوهای سه بعدی و 360 درجه استفاده شود. چرا که این دو تکنولوژی نیاز به پهانی باند بزرگ‎تر از محتوای 1080p و 4K دارد. آیا دنیا آمادگی تلویزیون 8K 5G را دارد؟ احتمالاً نه ولی می‎تواند قدیمی رو به جلوبرای آینده‎ی تلویزیون‎های 8K 5G باشد.

 

بیشتر بخوانید:

ال‌جی قصد دارد تلویزیون‍های اولد کوچک 48 اینچی منتشر کند

مشخصات پلی‎استیشن5 اعلام شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر