آسیاتک اپراتور مجازی تلفن همراه را تا پاییز راه‌اندازی خواهد کرد

آسیاتک اپراتور مجازی تلفن همراه را تا پاییز راه‌اندازی خواهد کرد

آسیاتک اپراتور مجازی تلفن همراه را تا پاییز راه‌اندازی خواهد کرد.

آسیاتک اپراتور ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت در ایران است و حالا در گفت‌وگوی خبری، مدیرعامل این شرکت، محمدعلی یوسفی‌زاده، توضیح داده است که در فصل پاییز در نظر دارد خدمات اپراتور مجازی تلفن همراه با همان MVNO را ارائه دهد و به این ترتیب علاوه بر خدمات ثابت، در حوزه موبایل هم فعالیت خواهد داشت. البته در ابتدای کار، آسیاتک با رایتل همکاری خواهد داشت.

راه‌اندازی اپراتور مجازی موبایل دو سالی است که در کشور مطرح شده است و چندین شرکت با دریافت موافقت رگولاتوری، دست به راه‌اندازی MVNO زده‌اند. مسئله اینجاست که تاکنون به جز یک مورد، هیچ یک از این شرکت‌ها موفقیت چندانی به دست نیاورده‌اند و باید دید که چرا آسیاتک روی این مورد دست گذاشته است؟

 

مشترک ثابت؛ عامل موفقیت آسیاتک خواهد بود

مدیرعامل آسیاتک به این سوال پاسخ داده و روال کاری شرکتی که در این زمینه موفق بوده است را بررسی کرده است. به اعتقاد آسیاتک، شرکتی در این حوزه موفق بوده که مشترک ثابت هم داشته است. به عبارتی با این فضا آشنایی داشته و ادبیاتش را بلد بوده است. مدیرعامل آسیاتک در این باره چنین توضیح داده است:

قطعاً یکی از محرک‌های ما برای اینکه وارد این حوزه شویم و نقشه تجاری‌ خود به حدی از اعتماد برسانیم، همین موضوع مشترکین ثابت و آشنایی با فضا بوده است. ما اعتقاد داریم برای آینده کسب‌وکار و کامل بودن سرویس‌دهی باید ترکیبی از خدمات ثابت و موبایل و ارزش‌های افزوده لازم آن را ارائه دهیم و به همین دلیل وارد حوزه اپراتورهای مجازی موبایل می‌شویم.

 

آسیاتک به دنبال سرویس‌دهی خاص است

مدیرعامل آسیاتک توضیح داده است که این شرکت به دنبال اهداف بلند پروازانه و مشترک میلیونی نیست بلکه می‌خواهد خدمات و سرویس‌دهی خاص و متفاوتی در برخی از حوزه‌های نوآورانه و البته سرویس‌های سازمانی مختلف داشته باشد و تصمیم دارد که به صورت همزمان به مشترکانش خدمات ثابت و موبایل را ارائه دهد. البته آسیاتک از چالش‌های این موضوع مطلع است. وی یکی از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد را این طور بیان کرده است:

ما در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، موافقت اصولی را گرفته‌ایم و مذاکرات متعددی با وندورها و اپراتورهای موبایل داشته‌ایم. اما مسئله اینجاست که قیمتی که اپراتور موبایل می‌خواهد به ما بدهد از قیمت فروش خودش بیشتر است و قانون و نظارت با نفوذی درباره قیمت وجود ندارد.

به اعتقاد آسیاتک بخشی از مشکل به دلیل اپراتورهای موبایل (MNO) و رعایت نشدن مصوبه 252 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطی است. گویا این اپراتورها حاضر نیستند سگمنتی از این بازار را دست بدهند. یوسفی زاده مشکلی که با اپراتورهای موبایل وجود دارد را چنین توضیح داده است:

بارها از دبیرخانه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خواسته‌ایم تا قواعد بازی را مشخص کنند. در مصوبه مربوط به خرید از اپراتورهای همراه می‌خواهیم که عمده فروشی دست کم 30 درصد زیر قیمت خرده فروشی باشد. پس موارد مربوط به اپراتورهای موبایل را هم مشخص کنند. اگر اپراتور موبایل هر گیگ را 3 هزار تومان می‌فروشد، عمده فروشی‌اش باید حدود 2 هزار الی 2 هزار و 200 تومان باشد، نه اینکه خودش حدود 3 هزار تومان بفروشد و ما بخواهیم آن را حدود 5 هزار تومان بخریم.

 

به هر ترتیب آسیاتک اعلام کرده است که تا پاییز امسال، خدمات اپراتور مجازی تلفن همراه با همان MVNO را ارائه خواهد کرد.

 

اخبار فناوری ایران:

با سرویس آسیاتل، امکان جابه‌جایی اینترنت و تلفن ثابت فراهم شد

زمزمه‌های گران شدن اینترنت به گوش می‌رسد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر