خبر شکه ‌کننده مدیرعامل هواوی: هانگ منگ جایگزین اندروید نیست

خبر شکه ‌کننده مدیرعامل هواوی: هانگ منگ جایگزین اندروید نیست

خبر شکه ‌کننده مدیرعامل هواوی: هانگ منگ جایگزین اندروید نخواهد بود بلکه به عنوان سیستم عاملی برای تجهیزات اینترنت اشیا به کار خواهد رفت.

اگر از گوشی‌های هوشمند هواوی استفاده می‌کنید حتماً پیگیر اخبار مختلف درباره تحریم‌های آمریکا علیه چین و هواوی هستید. در واقع به دنبال تحریم آمریکا، کمپانی گوگل سرویس‌دهی به محصولات کمپانی هواوی را دچار مشکل کرد و حتی گفته می‌شد که ممکن است دیگر، گوشی‌های آینده هواوی نتوانند به سیستم عامل اندروید و سرویس‌های گوگل دسترسی داشته باشند.

در آن زمان یک شایعه بزرگ این بود که هواوی تصمیم دارد سیستم عامل اختصاصی خود را با نام هانگ منگ ارائه کند تا جایگزین اندروید باشد. البته این مسئله اصلاً شایعه به نظر نمی‌رسید زیرا یکی از معاونان بالارده هواوی هم ارائه سیستم عامل اختصاصی هواوی که جایگزین اندروید باشد را تأیید کرده بود و حتی نام هانگ منگ را هم در صحبت‌‌هایش به کار برده بود و از آزمایش آن خبر داده بود. وی در تأیید سیستم عامل اختصاصی هواوی چنین توضیح داده بود:

هواوی در حال ساخت جایگزینی برای اندروید است. البته، ما از این کار خوشحال نیستیم و از اینکه عضوی از خانواده‌ی اندروید هستیم، بسیار خوشحالیم؛ اما فعلاً هانگ‌ منگ در چین به بوته‌ی آزمایش گذاشته شده‌ است.

حالا امروز در کمال تعجب مدیرعامل هواوی اعلام کرده است که سیستم عامل هانگ منگ که نام دیگرش ArkOS است، جایگزین اندروید نیست؛ بلکه تنها برای استفاده در حوزه اینترنت اشیا ساخته شده است. حتی عجیب‌تر اینکه حتی نه تنها هواوی قصد تغییر هانگ منگ را ندارد که روی موبایل کار کند، بلکه معتقد است در حال حاضر اندروید بهترین گزینه برای گوشی‌هایش است. لیانگ هوا، مدیرعامل هواوی در این باره چنین توضیح داده است:

سیستم‌عامل هانگ ‌منگ با هدف افزایش سرعت و استفاده در اینترنت اشیاء طراحی شده است؛ اما درزمینه‌ی گوشی‌های هوشمند انتخاب اول ما هنوز سیستم‌عامل اندروید و اپلیکیشن‌های مربوط به آن است و هنوز تصمیم نگرفته‌ایم هانگ‌ منگ را به‌گونه‌ای تغییر دهیم که بتوان از آن روی گوشی‌های هوشمند کرد.

 

تناقض‌های شگفت‌انگیز حول سیستم عامل هانگ منگ و خبرهای کنونی

هرچه به اخبار گذشته درباره سیستم عامل هانگ منگ نگاه می‌کنیم، بیشتر متوجه تناقض می‌شویم. برای نمونه قبلاً مدیرعامل هواوی در مصاحبه‌ای ضمن اینکه از ساخت سیستم عامل هانگ منگ خبر داده بود، گفته بود که این سیستم عامل اختصاصی هواوی تا 60 درصد سریع‌تر از اندروید و iOS خواهد بود.

از سوی دیگر اخبار زیادی دیگر هم بود که بنا به آن‌ها گفته می‌شد هواوی در حال ثبت تجاری سیستم عامل اختصاصی خود برای گوشی‌های هوشمندش است. البته در فرمی که برای ثبت تجاری این سیستم عامل در دست بود، هارمونی به عنوان نام آن ثبت شده بود و هنوز هم مدیرعامل هواوی و یا سایر مدیران این کمپانی درباره هارمونی صحبتی نکرده‌اند. شاید واقعاً هارمونی همان سیستم عامل اختصاصی هواوی برای گوشی‌هایش باشد.

از طرفی دلیل دیگری هم می‌توانیم برای عدم ارائه سیستم عامل اختصاصی هواوی بیاوریم. در حال حاضر که آمریکا تحریم‌ها را به تعلیق درآورده است و فعلاً هواوی برای استفاده از اندروید روی گوشی‌هایش مشکلی ندارد، اصلاً عجیب نیست که هواوی وقتش را روی این موضوع، یعنی ارائه سیستم عامل اختصاصی خودش، نگذارد. البته هواوی دور اندیش است و بعید به نظر می‌رسد که با از بین رفتن تحریم‌ها، هواوی دوباره دست روی دست بگذارید به امید اندروید بی‌کار بنشیند. بلکه عاقلانه این است که هواوی بی‌سروصدا به ساخت سیستم عامل موبایلی خود بپردازد و از جنجال‌های خبری دوری کند.

 

اخبار مرتبط:

در صورت عدم پشتیبانی از نرم افزارهای فیسبوک و گوگل، هواوی هزینه گوشی را به خریداران برمی‌گرداند

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر