طراحی منو استارت جدید مایکروسافت فاش شد؛ حذف Live Tileها

طراحی منو استارت جدید مایکروسافت فاش شد؛ حذف Live Tileها

طراحی منو استارت جدید مایکروسافت فاش شد؛ Live Tileها در سیستم عامل بعدی ویندوز حذف خواهند شد.

اوایل سال 2019 بود که شایعاتی درباره حذف شدن کاشی‌های زنده (همان Live Tile) در نسخه بعدی ویندوز 10 (که احتمالاً نام آن ویندوز 10 لایت خواهد بود) منتشر شد. پس از آن شایعات دیگری مجدداً نشان می‌داد که این کاشی‌های زنده (Live Tile) از منو استارت ویندوز 10 حذف خواهند شد.

حالا امروز به دلیل مشکلی که در برنامه اینسایدر به وجود آمده بود، مایکروسافت به صورت تصادفی بیلد پیش نمایش جدیدش را با شماره 18947 منتشر کرد. جالب اینجاست که در این بیلد هم کاشی‌های زنده از منو استارت ویندوز 10 حذف شده‌اند. اگرچه هنوز طراحی دقیق منو استارت در نسخه بعدی ویندوز 10 صد در صد مشخص نشده است اما چیزی که واضح است حذف همان کاشی‌های زنده است. البته از آنجایی که این انتشار کاملاً تصادفی بوده است، مشخص است که قرار نبوده کاربران فعلاً از آن چیزی بدانند.

به اعتقاد تعدادی از کاربران، این کاشی‌های زنده که با روی کار آمدن ویندوز 8 به بخشی مهم از ویندوز و منو استارت تبدیل شدند و تا به امروز هم در ویندوز باقی مانده‌اند، یکی از بدترین تغییراتی بوده‌ است که مایکروسافت اعمال کرده است. درواقع قرار بوده است که Live Tile به نوعی تجربه کاربری را در ویندوز بهبود بدهد اما گویا نتیجه معکوس داشته است.

اگرچه با وجود انتشار ناخواسته بیلد پیش نمایش آتی ویندوز 10، مشخص شده است که Live Tile‌ها حذف خواهند شد اما نمی‌دانیم که این تغییر تنها در سیستم عامل بعدی ویندوز اعمال خواهد شد و یا اینکه ویندوز 10 فعلی هم به همین شیوه تغییر خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط:

حملات روز صفر: یک دلیل بزرگ برای آپدیت ویندوز 10

ویندوز 10 بدون پسورد می‌شود


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر