تیک تاک از دولت آمریکا شکایت کرد

Untitled-1.jpg

تیک‌تاک به دلیل تحریم مالی شرکت بایت دنس که مالک این شبکه اجتماعی است از دولت ترامپ شکایت کرد.

این شکایت نامه در بخش‌های مختلفی که در 39 صفحه ارائه شده است، اشاره مستقیم به فرمان‌های اجرایی ترامپ دارد که قوانین را زیر پا گذاشته و مدرکی را برای تحریم این شرکت هنوز ارائه نکرده است. در بخشی از این شکایت نوشته شده: « بحث اصلی که ما به شدت مخالف آن هستیم این است که دولت آمریکا تیک‌تاک را تهدیدی برای امنیت ملی تلقی کرده است، ما قبلا نیز مخالفت خود را نسبت به این صحبت‌ها اعلام کردیم.

تیک‌تاک مدعی شده است که دولت آمریکا تلاش‌های این شرکت چینی را برای رفع نگرانی‌های امنیتی نادیده گرفته است و ارتباط این شرکت با دولت چین را تهدیدی برای امنیت ملی خوانده است. شرکت تیک‌تاک دوباره به این موضوع اشاره کرده که اطلاعات کاربران آمریکایی در سرور‌هایی که در کشور آمریکا و سنگاپور هستند نگه‌داری می‌شوند. این شبکه اجتماعی با اشاره به اینکه امنیت سپر‌های امنیتی خود را ارتقا داده بوده تا بتواند داده‌ها را از دیگر اپلیکیشن‌های شرکت بایت دنس محفوظ نگه‌ دارد.

در بخش دیگری از این شکایت آمده است؛ اتهامی که دولت آمریکا مبنی بر اتهام امنیت ملی بر این شرکت زده بی‌پایه و اساس است چرا که قبلا نیز تهدید امنیتی این اپ پروسه خود را طی کرده بود. در آمریکا، کمیته سرمایه گذاری خارجی با خرید اپ Musical.ly در سال 2017 موافقت کرد و پروسه بررسی امنیتی انجام شد. این اپ بعدها نام خود را به تیک‌تاک تغییر و معروف شد.

Most-TikTok-users-dont-want-to-switch-to-a-rival-app-survey-says-0.jpg
-

متخصصین آمریکایی ادعای دیگری دارند و این صحبت‌های تیک‌تاک را کافی نمی‌دانند، چراکه مشکل اصلی در قانون امنیت سایبری چین است؛ براساس این قانون تمامی شرکت‌های فناوری، که شرکت بایت‌دنس را نیز شامل می‌شود، به درخواست دولت چین باید اطلاعات خود را در اختیار آن‌ها قرار دهند. این اتفاقات حتی حزب دموکرات امریکا را به تکاپو انداخته به طوری که «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات فعلی آمریکا دستور حذف تیک تاک را از گوشی کارکنانش را صادر کرده.

تیک‌تاک نیز برای دفاع خود در شکایتش راجع به این مسئله چنین گفته است که اشغال پست‌های مدیریتی از جمله تمامی مدیران و مسئولان آمریکایی شامل این قانون نمی‌شود. حتی تیک تاک این را اضافه کرده که سیستم بررسی محتوای کاربران آمریکایی نیز توسط کارکنان این کشور و به صورت مستقل انجام می‌شود، این یعنی کارکنان آمریکایی بر محتوای کاربران آمریکایی نظارت می‌کنند.

کارکنان و کارمندان شرکت تیک تاک در آمریکا به دنبال شکایت از دولت ترامپ هستند؛ چراکه تیک تاک مدعی است که در صورت تحریم این اپلیکیشن از ایجاد ۱۰ هزار شغل برای آمریکایی‌ها در سه سال آینده جلوگیری خواهد شد.

اگر به اخبار
دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techcrunch

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

nVa

چهارشنبه, 05 شهریور 1399

وای چه ترسناک! حالا چی میشه امریکا سقوط میکنه؟ :))

پاسخ

مرتضی

چهارشنبه, 05 شهریور 1399

khkhkhkhkh

Tilo Bader

پنج‌شنبه, 06 شهریور 1399

احتمالا ستون های حکومت حال حاظر در ایالات متحده به لرزه در میاد و طبق معمول برادران عرزشی و نون به نرخ روز خور شروع میکنن به شادی

پاسخ

اشکان

پنج‌شنبه, 06 شهریور 1399

خوت میگی عرزشی
هر چی که باشه راه و هدفشون معلومه، این شمایی که نون به نرخ روز میخوری :)))))))))))

ثبت نظر