روسیه اینترنت ملی آزمایشی را با موفقیت راه اندازی کرد

اینترنت ملی در روسیه

روسیه با موفقیت اینترنت جهانی را به صورت موقت قطع و و اینترنت داخلی راه‌اندازی کرد.

در روز دوشنبه با اعلام دولت روسیه سرانجام با انجام یک سری آزمایش و رزمایش، دولت روسیه موفق به قطع اینترنت این کشور و قطع دسترسی به اینترنت بین‌المللی شده است. این آزمایش‌ها از هفته‌ی گذشته آغاز شده و در طول چند روز با مشارکت سازمان‌های دولتی روسیه، ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت محلی و شرکت‌های اینترنتی محلی روسی انجام شد.

روسیه هدف از این آزمایش را بررسی امکان زیرساخت مستقل اینترنت ملی به‌نام RuNet معرفی کرده است که می‌تواند بدون اتصال به سیستم جهانی DNS یا همان اینترنت بین‌الملل، عمل کند. در این آزمایش، به دلیل تغییر جهت ترافیک اینترنت به شبکه‌های داخلی، شبکه‌ی RuNet روسیه به بزرگ‌ترین اینترانت جهان تبدیل شده است.

دولت روسیه هیچ جزئیات فنی این آزمایشات و اینکه دقیقاً شامل چه مواردی می‌شده را فاش نکرده است. روسیه فقط بیان کرده است که چندین سناریوی قطع اینترنت از جمله حمله‌ی سایبری از جانب کشورهای بیگانه را شبیه‌سازی کرده است. دولت روسیه امروز در کنفرانسی مطبوعاتی خبر از موفقیت‌آمیز بودن این آزمایش داد.

الكسی سوكولوف، معاون رئیس توسعه‌ی وزارت دیجیتال، ارتباطات و رسانه‌های جمعی به نقل از آژانس‌های خبری متعدد روسی گفت:

مشخص شد که به‌طور کلی مقامات دولتی و اپراتورهای مخابراتی آماده هستند تا به‌طور مؤثر به خطرات و تهدیدات احتمالی پاسخ دهند و از عملکرد اینترنت و شبکه‌ی مخابراتی یکپارچه در روسیه اطمینان حاصل کنند. .نتایج آزمایشات انجام شده تا سال آینده به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ارائه خواهد شد

-

آزمایش‌های بلندمدت برنامه‌ریزی شده

قطع اینترنت روسیه از اینترنت بین‌الملل، نتیجه‌ی سال‌ها تلاش، برنامه‌ریزی، قانون‌گذاری از طرف دولت روسیه و تغییرات سخت‌افزاری در زیرساخت‌های اینترنت محلی این کشور بوده است. روسیه ابتدا قصد داشت این آزمایش‌ها را در ماه آوریل سال جاری اجرا کند، اما به‌دلیل زمان دادن به کرملین برای تصویب قانون مرتبط، این آزمایش‌ها به تعویق افتادند. این قانون با نام حاکمیت اینترنت (Internet Sovereignty) به دولت روسیه مجوز می‌دهد تا اینترنت این کشور را از اینترنت بین‌المللی به دلایل «امنیت ملی» قطع کند.

قانون مقرر می‌دارد که کلیه‌ی ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت محلی روسیه، ترافیک اینترنت را تغییر داده و آن را از نقاط تحت نظارت وزارت ارتباطات روسیه عبور دهند. با وجود این نقاط، دولت روسیه می‌تواند قطع گسترده‌ی اینترنت بین‌المللی را عملی کند. همچنین، همان‌طور که بسیاری از طرفداران حفظ حریم خصوصی خاطرنشان کردند، می‌توان از چنین قابلیتی به‌صورت دستگاه نظارتی اینترنت شبیه به فایروال بزرگ چین برای نظارت بر کاربران استفاده کرد.

اخبار مرتبط:

باز هم باید منتظر قطع شدن اینترنت باشیم؟ بررسی قطعی سراسری اینترنت

منبع خبر: zdnet

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

نجیب الله

چهارشنبه, 04 دی 1398

کار روسیه عالیست وباید بقیه کشورها به آن بپیوندند تا از شر امریکا نجات یابند حد اقل در این زمینه

پاسخ

کیم جون یخی جون آلاسکا جووووون

پنج‌شنبه, 05 دی 1398

جناب مترجم و کارشناس
اینترنت از اسمش معلومه که ملی نیست اگه بود سازمان ملل ملی و یونسکو ملی و بانک جهانی ملی هم داشتیم
ضمنا اگه من برم فیوز کنتور رو قطع کنم و موتور برق وصل کنم نمیشه گفت شاهکار کردم
چیزی که توی اینترنت مهمه محتواست و قدرت تولید و جمع‌آوری اون
کلمه‌ی "نظارت" هم معنی درستش در عمل, "کنترل" هست
کره شمالی کشور قهرمان و پیشرو و بسیار امن هست (امنیت برای مردمش یا کیم دوقلو)

پاسخ

آرش

پنج‌شنبه, 05 دی 1398

آره دوست عزیز یک هفته اینترنت قطع بود دیدیم چقدر عالی بود، مطمئن باش مردم روسیه هم از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجند، الان خیالمون راحت باشه که شما از شر آمریکا نجات پیدا کردی؟! با کیا شدیم 80 میلیون، با کیا شدیم ساکن زمین...خدا عاقبت همه ما رو ختم به خیر کنه!

پاسخ

محمد

دوشنبه, 09 دی 1398

کمونیسم ها و دیکتاتور ها از آزادی اطلاعات میترسند ... ( نسل نوین برده داری )

پاسخ

ثبت نظر