معاون وزیر خارجه: شرکت‌هایی که از بازار ایران بروند شرایط آسانی برای بازگشت نخواهند داشت

الجی و سامسونگ

به دنبال ماجرای خروج شرکت‌های کره‌ای از بازار ایران، معاون وزیر خارجه گفت: شرکت‌هایی که از بازار ایران بروند شرایط آسانی برای بازگشت نخواهند داشت

روز جمعه 25 بهمن ماه بود که رئیس هیئت مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران، اعلام کرد که شرکت‌های کره‌ای همچون ال جی و سامسونگ از بازار لوازم خانگی ایران خارج می‌شوند. به دنبال این ماجرا روز شنبه، 27 بهمن ماه بود که عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، تصویری را در توییتر خود منتشر کرد که پایین کشیدن بیلبوردهای مغازه‌های سامسونگ و ال جی را نشان می‌داد. وی در ادامه این پست، نوشته بود که شرکت‌های خارجی که ایران را ترک می‌کنند، «بدانند بازگشت به بازار ایران بسیار سخت خواهد بود.

حالا عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران، به این موضوع واکنش نشان داده و در این خصوص چنین توضیح داده است:

فشار حداکثری آمریکا به اوج رسیده و «شرایط بسیار سختی» وجود دارد، خروج این شرکت‌ها را «همراهی» با آمریکا است. شرکت‌هایی که در این شرایط از ایران می‌روند، بازاری را از دست داده‌اند که به آسانی نخواهند توانست دوباره به دست بیاورند.

-

با این وجود بنا به اخبار اخیر، گفته می‌شود که ال جی قصد خروج از ایران را ندارد و با گلدیران همکاری داشته است اما در اخبار دیگری از سمت اتحادیه فروشندگان و تولید‌کنندگان لوازم خانگی گفته می‌شود که ال‌جی کره با گلدیران همکاری ندارد. همچنین گفته می‌شود که شرکت‌های ایرانی همچون گلدیران و سام الکترونیک قصد دارند از سال آینده تولید لوازم خانگی مانند تلویزیون، نمایشگر، ماشین لباس شویی و... را آغاز کنند.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

folani

یک‌شنبه, 27 بهمن 1398

وای چه تهدید التماس امیز خطرناک خنده داری! بعد جالب اینجاست که اینا میگن خدا دشمنان مارو از احمقها قرار داده! :))

پاسخ

ثبت نظر