الکسا برای همیشه به کار خود پایان می‌دهد و بازنشسته می‌شود

Alexa.jpg

وب سایتی که افراد حوزه تکنولوژی زیاد نام آن را شنیده‌اند، الکسا اعلام کرده که بعد از 25 سال قرار است در تاریخ تاریخ ۱ می ۲۰۲۲ (اول اردیبهشت ۱۴۰۱) بازنشسته شود و برای همیشه از دسترس خارج شود. برای کسانی که نمی‌دانند الکسا چیست؛ بایند بگوییم که وب‌سایت آنالیز کننده ترافیک وب و سرویس رتبه‌بندی سایت‌های پربازدید در شبکه جهانی اینترنت بود.

آمازون هلدینگی دارد که الکسا زیر مجموعه نیز یکی از زیر مجموعه‌های آن است. این وب‌سایت معتبر در بیانیه کوتاهی که منتشر کرده، دلیل توقف سرویس خودش را اعلام نکرده و این شرکت صرفا اعلام کرد که مجبور به اتخاذ این تصمیم سخت شده و ارائه سرویس به کاربران در ۲۵ سال اخیر برایش یک افتخار بوده است. الکسا در بیانیه‌اش می‌نویسد:

«پس از دو دهه کمک به شما برای بررسی مخاطب دیجیتالی‌تان، این تصمیم سخت را گرفته‌ایم که الکسا.کام را در تاریخ ۱ می ۲۰۲۲ بازنشسته کنیم.»

alexa-ranking.png
-

این وب‌سایت یعنی الکسا در ایران بسیار معروف و معتبر است، چرا که زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد و وضعیت ترافیک بیشتر از ۳۰ میلیون وب‌سایت در سراسر جهان را بررسی می‌کند.

در سال 1996 فردی به نام "بروستر کیل" خالق Internet Archive شد و در سال 1999 این وب‌سایت را با ارزش 250 میلیون دلار به آمازون فروخت. حال نیز پس از ۲۵ سال آنالیز اینترنت، برای همیشه با اینترنت خداحافظی می‌کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: forum

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر