اپل به نظر می‌رسد قصد دارد با رسانه‌ها همکاری کند تا مدل‌های هوش مصنوعی خود را آموزش دهد

apple.jpg

گزارش نیویورک تایمز اظهار می‌کند که اپل در حال مذاکره با ناشران رسانه‌های بزرگ است تا از آرشیو اخبار و مطالب آن‌ها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مولد خود بهره ببرد.

این مذاکره به نظر می‌رسد بر روی یک قرارداد چندساله به ارزش حداقل 50 میلیون دلار متمرکز شده است.

در گزارش خود، نیویورک تایمز اعلام کرده است که اپل قصد دارد از طریق یک قرارداد چندساله به ارزش حداقل 50 میلیون دلار مجوز استفاده از محتوای رسانه‌های بزرگ نظیر NBC News، IAC و Conde Nast (ناشر Vogue، وایرد، آرس‌تکنیکا و نیویورکر) را به دست آورد.

اپل

نگرانی‌هایی از سوی ناشران نسبت به مسئولیت‌های احتمالی از ناشی از استفاده اپل از محتوای آن‌ها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مطرح شده است. به نظر می‌رسد که نگرانی‌ها درباره تأثیرات احتمالی این استفاده بر مسائل مسئولیتی و اخلاقی مرتبط با هوش مصنوعی باعث اختلاف در نظرات ناشران شده است.

گزارشات نشان می‌دهد که اپل از استفاده از داده‌های اینترنتی برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی‌اش خودداری می‌کند. این سیاست به هدف جلوگیری از افزایش احتمال بروز "توهم" در هوش مصنوعی مربوط می‌شود.

گزارش نیویورک تایمز تأکید دارد که اپل به تبلیغ آشکار در مورد طرح و برنامه‌های خود در زمینه هوش مصنوعی پرداخته است. این شرکت تا به حال محصولی را در حوزه هوش مصنوعی مولد معرفی نکرده است، اما گزارش‌ها حاکی از توسعه مدلی با نام Apple GPT توسط این شرکت هستند. امیدواری است که در سال‌های آتی اطلاعات بیشتری درباره نقش اپل در حوزه هوش مصنوعی به دست آید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: nytimes.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر