به لطف تقاضای بالا در بازار چین، تولید جهانی آیفون رکورد زد

Untitled-1.jpg

کمپانی اپل در روزهای پایانی سال 2021 توانست رکورد تاریخی به ثبت برساند. براساس گزارشی که این کمپانی منتشر کرده، اپل توانسته در این بازه زمانی توانست با کمک زنجیره تامین قدرتمند خود و مدیریت وضعیت کمبود تراشه، بیش از 85 میلیون آیفون تولید کند.

شرکت ترندفورس، در گزارشی دو عامل مهم در دستیابی اپل به چنین اتفاق مهمی را بیان کرده است. اپل سری آیفون 13 را در ماه سپتامبر معرفی کرد و مدام در حال افزایش سطح تولید بود تا پاسخگوی نیاز بازار باشد. این شرکت به موجب فروش سریع محصولات و ریتم‌های بازاریابی، موفق شد در فصل چهارم 2021 از نظر سهم تولید بالاتر از تمام رقبا قرار بگیرد.

اپل توانست علاوه بر حفظ جایگاه نخست در رده‌بندی برندها در فصل چهارم 2021، تولید گوشی موبایل را با افزایش 66 درصدی به 85 میلیون دستگاه برساند. ترندفورس می‌گوید کاهش قیمت مدل‌های قدیمی آیفون به بهبود شرایط اپل کمک کرد: «در خصوص استراتژی قیمت‌گذاری، قیمت مدل‌های جدید آیفون 13 برای مصرف‌کنندگان منطقی بود و از آن سو، قیمت آیفون‌های قبلی هم کاهش قابل توجهی داشت.»

iphone-13-pro-max-2.jpg
-

کمپانی اپل توانسته جای خالی هواوی را در چین بگیرد و خودش را به ان چیزی که می‌خواست برساند. ترندفورس معتقد است سفارش‌های هواوی که به دنبال تحریم‌ها کاهش محسوسی پیدا کرده، به‌تدریج به دست کوپرتینویی‌ها رسیده است. اپل در طول سال 2021 تقریبا 233 میلیون آیفون تولید کرد، این اتفاق در حالی است که در سال 2020 حدود 200 میلیون آیفون تولید شده بود. این رقم قابل توجه تحت تاثیر افزایش سهم بازار اپل در چین از 10 به 16 درصد بوده است.

شرکت Strategy Analytics هم به‌تازگی در گزارشی اعلام کرده که نرخ رشد سهم آیفون در سال 2021 در بازار اروپا 11 درصد بیشتر شده و این شرکت حالا 23 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. با این حال، سامسونگ با سهم 29 درصدی در صدر ایستاده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: CNBC

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر