کارمندان اپل موافق حضور فیزیکی در دفاتر این شرکت نیستند

Untitled-1.jpg

مدیرعامل اپل هفته گذشته در ایمیلی که برای کارمندان این شرکت فرستاد اعلام کرد که از اواخر تابستان در طول هفته سه روز باید این افراد به صورت حضوری در محل کار حاضر شوند، اما حالا با گذشت یک هفته مشخص شده که این تصمیمات به مذاق کارمندان اپل خوش نیامده و آن‌ها اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.

این کارمندان اپل با ارسال یک نامه داخلی به مدیرعامل اپل یعنی تیم کوک، خواستار لغو این دستور شده‌اند و اعلام کردند برای تغییر شیوه کار خود به یک روش انعطاف‌پذیر نیاز دارند. در بخشی از این نامه کارمندان از فرصت استفاده کرده‌اند و برخی نگزانی خود را با مدیر اپل در میان گذاشتند.

کارمندان بر این باور هستند که باید در این رابطه تصمیم گیری‌ها به عهده تیم‌های تصمیم گیرنده باشد تا با توجه به شرح مسئولیت‌ها با رویکردی انعطاف‌پذیر،‌ تصمیم گیری کنند. حتی برخی از کامندان گفته‌اند اگر غیر از این صورت بگیرد مجبور به ترک کار خود خواهند شد. بسیاری از کارمندان این شرکت احساس می‌کنند باید ترکیب درستی از زمان گذاشتن برای کار و خانواده درنظر گرفته شود. در غیر این صورت آنها مجبور می‌شوند بین اپل و رفاه و زندگی خانوادگی یکی را انتخاب کنند.

این اعتراضات تقریبا دو روز بعد از اینکه تیم کوک اعلام کرد که کارمندان باید از اواخر تابستا در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه را در دفاتر حضور داشته باشند، شروع شد. براساس نامه تیم کوک حتی کارمندان می‌توانند هفته‌ای دوبار دورکاری داشته باشند و در صورت تایید مدیر خود حداکثر تا دو هفته در سال دور کار باشند.

apple-park.jpg
-

نامه اعتراضی به تیم کوک، اول توسط یک از کانال‌های اپلیکیشن «اسلک» تحت عنوان «مدافعان کار از راه دور» شروع شد که تقریبا 2800 نفر عضو دارد و فقط 80 نفر این نامه را امضا کردند. اما در بخش دیگری کارمندان برای اینکه مطمئن شوند صدایشان به جایی خواهد رسید، برخی درخواست‌ها را به صورت جمعی امضا کرده‌اند کردند که مهم‌ترین مورد به تصمیم‌گیری در مورد موارد مربوط به دورکاری توسط یک تیم مستقل اشاره دارد.

شرکت اپل در مقایسه با سایر کمپانی‌های حوزه تکنولوژی به موضوع دورکاری توجه ویژه‌ای داشته است. در همین رابطه، گوگل ماه گذشته اعلام کرد که ۲۰ درصد از کارمندان این شرکت می‌توانند به صورت دائمی کارهای خود را از خانه پیش ببرند.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: THEVERGE

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر