تعداد زیادی از تیم هوش مصنوعی اپل قبلاً کارمند گوگل بودند

apple ai

غول فناوری که به دنبال بهترین استعدادهای هوش مصنوعی از رقبای خود یعنی گوگل و OpenAI است به دنبال شکار این افراد نیز می‌باشد. این شرکت در یک حرکت تهاجمی، یک تیم از متخصصان برجسته هوش مصنوعی رقبا خود را گرد هم آورده است.

جذب استعدادهای هوش مصنوعی از گوگل

به گزارشی از فایننشال‌تایمز، از سال ۲۰۱۸، اپل حداقل ۳۶ متخصص با تجربه را از تیم هوش مصنوعی گوگل جذب کرده است. این افراد همراه با جان جیاناندریا، مدیر سابق هوش مصنوعی گوگل که به عنوان مدیر ارشد هوش مصنوعی به اپل پیوسته، هسته اصلی تیم جدید هوش مصنوعی اپل را تشکیل می‌دهند.

رقابت استعدادها در دنیای هوش مصنوعی

رقابت برای جلب بهترین مغزهای هوش مصنوعی به شدت داغ است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، شخصا با محققان هوش مصنوعی گوگل تماس گرفته است تا آنها را به خود جذب کند. همچنین گوگل نیز در این رقابت بی‌رحمانه شکست نخورده و لوگان کیلپاتریک، رئیس سابق روابط توسعه‌دهندگان OpenAI را به خدمت خود درآورده است.

آزمایشگاه پنهان هوش مصنوعی اپل در زوریخ

برای تمرکز بر هوش مصنوعی، اپل یک تیم از متخصصان را در یک آزمایشگاه پنهان در زوریخ، سوئیس، گرد هم آورده است. این تیم که با نام "آزمایشگاه چشم‌انداز" شناخته می‌شود، بر روی مدل‌های پیشرفته زبان چندمنظوره بزرگ کار می‌کند و هدف آن ارتقای قابلیت‌های هوش مصنوعی در محصولات اپل مانند Siri، Spotlight، Shortcuts، Apple Music، Messages، Health، Keynote، Numbers و Pages است.

a-significant-proportion-of-apple-s-ai-team-were-p-a-signifi
-

تمرکز بر هوش مصنوعی در دستگاه

اپل به منظور تمرکز بر هوش مصنوعی، رویکردی مبتنی بر پردازش در دستگاه را انتخاب کرده است و به این منظور استارت‌آپ فرانسوی Datakalab را که در زمینه توسعه مدل‌های زبانی بزرگ بر روی دستگاه تخصص دارد، خریداری کرده است.

انتظارات برای iOS 18

با توجه به سرمایه‌گذاری‌های گسترده اپل در حوزه هوش مصنوعی، انتظار می‌رود که شاهد یک پیشرفت قابل توجه در قابلیت‌های هوش مصنوعی iOS 18 باشیم. این نسخه از سیستم عامل اپل احتمالا شامل ویژگی‌های هوش مصنوعی جدیدی در طیف وسیعی از برنامه‌ها از جمله Siri، Spotlight، Shortcuts، Apple Music، Messages، Health، Keynote، Numbers و Pages خواهد بود.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: gizmochina.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر