احتمال توقف آیفون 11 پرو و آیفون XR به دنبال معرفی آیفون 12

iPhone11Pro.jpg

اپل تصمیم دارد تا در ماه اکتبر از آیفون‌های 12 خود رونمایی کند. حالا شایعاتی به گوش می‌رسد که به دنبال عرضه‌ی این آیفون‌ها، آیفون 11 پرو و آیفون XR توقف تولید خواهند شد.

کمپانی‌های مختلف گاهی به دنبال عرضه‌ی محصولات جدید خود، محصولات قدیمی‌تر را توقف تولید می‌کنند تا به این ترتیب محصولات جدید بتوانند فروش خوبی را تجربه کنند. حالا شایعاتی به گوش می‌رسد که بنا به آن اپل تصمیم دارد تا بعد از عرضه‌ی آیفون‌های 12 در ماه اکتبر، تولید آیفون 11 و آیفون XR را متوقف کند.

این خبر توسط حساب توییتری با نام iAppleTimes منتشر شده است اما از آنجایی که این اکانت تعداد فالورهای زیادی نداشته و قبلا هم پیش بینی خاصی را از او شاهد نبوده‌ایم، نمی‌توانیم به گفته‌های او چندان اطمینان داشته باشیم. ضمنا باید بگوییم که وی همچنین در توییتر خود مدعی شده است که اپل قصد دارد قیمت آیفون 11 را حدود 150 دلار کاهش دهد.

اگرچه این فرد چندان معروف نیست اما با این حال حرف‌ها و ادعاهای وی چندان هم بی‌راه نیست و چنین تصمیمی از اپل بعید نیست. به عنوان نمونه به دنبال معرفی آفیون‌های 11، اپل تولید آیفون XS و XS مکس را متوقف کرد. از طرفی امسال شاهد معرفی آیفون SE2020 بودیم، گوشی جمع و جور و خوش قیمت و در عین قدرتمندی که توانست نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. این گوشی از نظر سخت افزاری به مراتب قدرتمندتر از آیفون XR است و قیمت مناسب‌تری هم دارد. از این رو توقف تولید آیفون XR اصلا دور از ذهن نیست.

آیا خرید آیفون‌های قدیمی‌تر کار درستی است؟

با انتشار این خبر تعدادی زیادی از کاربران به خرید گوشی‌های کمی قدیمی‌تر اپل ترغیب شده‌اند. اگرچه در کل این کار عاقلانه است (زیرا اپل برای مدت طولانی از محصولات خود پشتیبانی می‌کند)، با این حال شاید بهتر باشد که کمی صبر کنید تا از برنامه‌ی دقیق اپل برای توقف تولید این گوشی‌ها اطمینان بیابید، زیرا شاهد این شایعه، آن هم در شرایطی که از سمت یک فرد نه چندان قابل اطمینان مطرح شده شده، درست نباشد و اپل تصمیمی برای توقف تولید گوشی‌های آیفون 11 پرو و آیفون XR نداشته باشد.

از طرفی با عرضه‌ی آیفون‌های 12، به احتمال بسیار قوی با کاهش قیمت گوشی‌های قدیمی‌تر اپل همراه خواهیم بود. بنابراین در آن شرایط بهترین فرصت خرید یک آیفون نو و خوش قیمت برای شما دست خواهد داد.

نکته‌ی دیگری که نباید فراموش کنید، قدرت بی نظیر پردازنده‌ی A14 Bionic است، پردازنده‌ای که قدرت آیفون 12 را به مراتب بیشتر از آیفون 11 خواهد کرد. بنابراین شاید بد نباشد که تا زمان معرفی آیفون‌های 12، کمی دست نگه داشته و به خرید آیفون‌های 11 فکر نکنید. نظر شما در این خصوص چیست؟

اخبار مرتبط:

احتمال توقف تولید سری نوت سامسونگ قوت گرفت

لیست قیمت گوشی هوشمند ، هفته اول شهریورماه 99

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techradar


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر