شکایت دوباره اپیک گیمز علیه گوگل

Untitled-1.jpg

بعد از برگزاری دادگاه و شکایت‌های مختلف اپیک گیمز علیه اپل که کاملا بی‌ثمر بود، اکنون نوبت شکایت از گوگل رسیده است. جنگ این دو شرکت به چندین سال پیش برمی‌گردد اما به دلیل درگیری اپیک گیمز با شرکت اپل، این شکایات از سرگرفته شده‌اند.

پس از جنگ چندساله اپیک گیمز با اپل که نهایت منجر به شکست آن‌ها در دادگاه شد، اکنون نوبت به شکایت از گوگل رسیده. در سال 2020، شرکت اپیک گیمز یک آپدیت برای بازی فورتنایت منتشر کرد که به بازیکنان امکان خرید V-Bucks (واحد پول در بازی فورتنایت) را به صورت مستقیم به جای خرید از طریق فروشگاه گوگل پلی را می‌داد. این تلاش اپیک گیمز، در راستای پایین آوردن هزینه V-Bucks بود، به دلیل این‌که گوگل 30 درصد از هزینه تمام تراکنش‌های درون برنامه را، از شرکت سازنده بازی‌ها دریافت می‌کند. با انجام این کار، اپیک گیمز قرارداد خود را با گوگل نقض کرد و این شرکت نیز در جواب به اقدام آن‌ها، بازی فورتنایت را به صورت کامل از فروشگاه خود حذف کرد.

بلافاصله پس از این اقدام، اپیک گیمز شکایتی علیه گوگل انجام داد و سیاست‌های گوگل را علیه نفع بازیکنان خواند و آن‌ها را به جلوگیری از رقابت سالم بین سازندگان بازی متهم کرد. گوگل نیز به ادعای اپیک گیمز پاسخ داد و اعلام کرد که این شرکت در آخرین آپدیت بازی فورتنایت، قرارداد خود را با فروشگاه گوگل‌‌ پلی نقض کرده.

236883_Epic_Vs_Google_D_CVirginia.jpg
-

اپیک گیمز به دلایل مشابه از شرکت اپل نیز شکایت کرده بود که باعث شکست آن‌ها در دادگاه شد؛ به همین دلیل، شکایات و دادگاه دو شرکت اپیک گیمز و گوگل، زمان زیادی به طول انجامیده. در دادگاه اپیک گیمز علیه اپل، از میان 10 مورد شکایت، اپل موفق به برد 9 مورد از این شکایات شد که شکست سنگینی برای سازندگان فورتنایت محسوب می‌شود. این بازی از آن زمان به هیچکدام از دو فروشگاه بازنگشته‌اند اما اگر اپیک گیمز در این دادگاه برنده شود، می‌تواند اوضاع را برای این شرکت بهتر کند.

دادگاه این دو شرکت صبح امروز آغاز می‌شود، درحالی که اپیک گیمز به دنبال هیچگونه غرامت‌ گرفتن نیست و تنها به دنبال تغییردادن سیاست‌های شرکت گوگل، درباره بازی‌های منتشر شده در فروشگاه‌شان است. اخبار این دو شرکت تا مدت‌ها تیتر اول سایت‌های خبرگزاری خواهد بود و در صورت انتشار اخبار جدید، شما را باخبر خواهیم کرد. با فیسیت همراه باشید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: mp1st.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر