همراه داشتن کارت ملی برای مراجعه به ادارات و وسایل حمل و نقل عمومی الزامی می‌شود

مترو.jpg

به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و احتمال رعایت نکردن قرنطینه توسط برخی از بیماران، بنا شده تا از این به بعد به همراه داشتن کارت ملی برای مراجعه به ادارات و وسایل نقلیه الزامی شود.

این روزها شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور، در بدترین وضعیت خود قرار دارد. در این بین اما متاسفانه افرادی هستند که با وجود مثبت شدن نتیجه‌ی تست کرونای خود، دوران خود قرنطینگی را رعایت نمی‌کنند و در سطح شهر و در بین مردم حضور پیدا می‌کنند. این دسته از افراد اگرچه وضعیت جسمانی خودشان بد نیست اما می‌توانند ویروس کرونا را به سایر افراد منتقل کنند. از این رو حضورشان در جامعه، برای دیگران خطرناک است.

اگر سری به بازارهای دانلود اپلیکیشن بزنید، برنامه‌های زیادی را با نام‌هایی مانند کرونا یاب پیدا می‌‎کنید با این حال این برنامه‌ها پایه و اساس واقعی ندارند.

شاید یکی از بهترین راه‌‌حل‌ها برای این موضوع، ایجاد پایگاه داده‌ای از افرادی باشد که تست کرونای آن‌ها مثبت شده است. حالا در همین راستا سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا امروز و در مصاحبه‌ای جدید، اعلام کرده است که از حضور افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده است در وسایل نقلیه عمومی و ادارات جوگیری خواهد شد و از این رو به همراه داشتن کارت ملی برای همه‌ی افراد ضروری است. علیرضا عزیزی در این خصوص چنین توضیح داده است:

این اقدام برای حفظ سلامت خود مردم و دیگران است. در این صورت اگر فردی آزمایش مثبت داشته باشد، با کارت ملی قابل بررسی است و می‌توان از افراد در معرض خطر محافظت کرد.

-

از این رو بعد از وارد شدن نتیجه‌ی تست کرونای افراد، این اطلاعات در سامانه‌ی وزارت بهداشت وارد شده و برای مراکزی مانند شرکت‌های هواپیمایی، وب سایت‌های فروش بلیت و البته برنامه‌هایی مانند ماسک و... ارسال می‌شود. حالا مراکز مختلف (برای نمونه ادارات دولتی، مترو و...) و برنامه‌ها با استفاده از این پایگاه داده و با استفاده از اسکن کارت ملی، می‌توانند افراد مبتلا را شناسایی کرده و اجازه‌ی ورود او را ندهند. به این ترتیب از تردید افراد مبتلا به کرونا تا حد زیادی جلوگیری خواهد شد.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.

منبع خبر: iribnews


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سینا

یک‌شنبه, 09 آذر 1399

کارت ملی دادی که حالا میخوای؟! تکلیف چند میلیونی که هنوز کارت ندارند چی میشه؟ فکر نکنم تولید کارت ملی از تولید واکسن کرونا سخت‌تر باشه! همش دروغ و ایده های شتاب‌زده برای فرار از مسئولیت!

پاسخ

aria

دوشنبه, 10 آذر 1399

خودشون که عرضه هیچ کاری رو ندارن حتی اجازه نمیدن یه نفر غیر از خودشون که سوادشو داره لااقل بیاد کار رو انجام بده مملکتی که بجای اقتصاددان و سیاستمدار و بقیه کارهای کلیدیش یه دیپلم ردی علوم انسانی به لطف رانت بابای بی عرضه تر از خودش که یا هنوز صاحب مقام هست یا بعد از 40 سال گند زدن بازنشسته شده باشه که بهتر از این نمیشه بقول قدیمیا با شکم خالی و گ...ز 5 تا 5 ت؟

ثبت نظر