سرویس ارتباط ماهواره‌ای رایگان برای کاربران آیفون 14 به مدت یک سال دیگر تمدید شد

sdfsd.jpg

حدود چند روز پیش، اپل اعلام کرد که سرویس ارتباط ماهواره‌ای اضطراری خود را برای یک سال دیگر به‌طور رایگان برای کاربران آیفون 14 تمدید می‌کند. این شرکت در ابتدا دو سال دسترسی رایگان پس از فعال‌سازی دستگاه را به کاربران آیفون 14 ارائه داده بود که در نوامبر 2024 منقضی می‌شد.

سرویس ارتباط ماهواره‌ای اضطراری حالا به مدت دو سال دیگر از امروز یا در زمان فعال‌سازی هر مدل آیفون 14 رایگان است. اپل اعلام کرده که نسخه آزمایشی رایگان برای کاربران آیفون 14 که دستگاه خود را در هر کشوری که از سرویس ارتباط ماهواره‌ای اضطراری پشتیبانی می‌کند، قبل از ساعت 12 صبح به وقت اقیانوس آرام در 15 نوامبر 2023 فعال کرده‌اند، تمدید خواهد شد.

کایان درنس، معاون بازاریابی جهانی محصولات آیفون اپل، اظهار کرد: "سرویس ارتباط ماهواره‌ای اضطراری به نجات جان مردم در سراسر جهان کمک کرده است. داستان‌هایی از مردی که پس از سقوط ماشینش بر فراز صخره‌ای 400 فوتی در لس آنجلس نجات یافت یا پیداشدن کوهنوردان گمشده در کوه‌های آپنین در ایتالیا را شنیده‌ایم."

او افزود: "مشتریان ما اکنون می‌توانند به راحتی با امدادگران اضطراری ارتباط برقرار کنند، در حالی که قبل از این امکان نداشتند. خوشحالیم که کاربران آیفون 14 و آیفون 15 می‌توانند دو سال دیگر به صورت رایگان از این سرویس پیشگامانه استفاده کنند."

ارتباط ماهواره‌ای گوشی‌های آیفون 14 و 15:

satelite

این ویژگی که در همه مدل‌های آیفون 14 و آیفون 15 موجود است، به کاربران اجازه می‌دهد در مواقعی که پوشش تلفن همراه و وای‌فای در دسترس نیست، پیام‌های متنی را از طریق ماهواره به خدمات اضطراری ارسال کنند. کاربران همچنین می‌توانند موقعیت مکانی خود را از طریق ماهواره در برنامه Find My به اشتراک بگذارند.

اپل می‌گوید با استفاده از این سرویس، کاربران می‌توانند پیام‌ها را در کمتر از 15 ثانیه در شرایطی که هوای صاف وجود داشته باشد، ارسال و دریافت کنند. کاربران موظفند یک پرسشنامه کوتاه با اطلاعات حیاتی را تکمیل کنند و رابط کاربری نشان دهد که آیفون خود را برای ارسال پیام اولیه به سمت کدام قسمت آسمان بگیرند. این پیام شامل پاسخ‌های پرسشنامه کاربر، موقعیت مکانی، ارتفاع، سطح باتری آیفون و اطلاعات شناسه پزشکی است.

اپل مدعی است که این سرویس برای کار در فضای باز و با دید واضح از آسمان طراحی شده است. همچنین این شرکت هشدار می‌دهد که موانع مختلف مانند شاخ‌وبرگ می‌تواند منجر به عدم ارسال پیام‌های اضطراری شود و اتصال ماهواره‌ای ممکن است در برخی مناطق کار نکند.

تاکنون اپل اطلاعاتی راجع به هزینه SOS اضطراری یا دریافت هزینه ماهانه یا سالانه از کاربران فاش نکرده است. اما با تمدید رایگان دسترسی به سرویس ارتباط ماهواره‌ای اضطراری، در حال حاضر نگرانی‌ای از پرداخت هزینه وجود ندارد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: macrumors

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر