گلکسی اس ۲۱ به حافظه رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR5 سامسونگ مجهز خواهد شد

Untitled-1.jpg

بعد از رونمایی سامسونگ از گلکسی نوت 20، حالا شایعاتی از گلکسی اس 21 می‌شنویم که البته شاید با نام گلکسی اس 30 رونمایی شود.

در سال آینده میلادی شاهد رونمایی از این دستگاه خواهیم بود، که بدون شک با تفاوت‌ها و بهبودهای زیادی وارد بازار خواهد شد تا بتواند در مقابل حریفان خود حرفی برای گفتند داشته‌ باشد و بتواند رقیبی مانند آیفون 12 را پشت‌ سر بگذارد.

اوایل سال میلادی جاری، اخباری به گوش رسید که سامسونگ قصد دارد تولید انبوه حافظه‌های رم 16 گیگابایتی LPDDR5 را آغاز کند و قرار شد که در نیمه دوم سال جاری سامسونگ با بکارگیری نسل سوم فناوری پردازش کلاس ۱۰ نانومتری، این هدف خود را محقق و راهی بازار کند.

سامسونگ به تازگی خط تولید جدیدی را در کره و در منطقه پیونگ‌تاک راه‌اندازی کرده است، که در این خط تولید قرار است اولین حافظه‌های رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR5 DRAM برای موبایل ساخته شود که با استفاده از فناوری 1Z خواهد بود.

این فناوری که سومین نسل از پردازش کلاس 10 نانومتری‌ می‌باشد، از تکنولوژی EVU بهره می‌برد که استفاده بیشتری از فرابنفش دارد. مدیر اجرایی بخش DRAM product & Technology سامسونگ، جونگ بائه لی، اعلام کرده است، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR5 سامسونگ می‌تواند مانع بزرگی که سد راه توسعه حافظه‌های DRAM شده‌اند باشد و درهای جدیدی را به روی این صنعت باز کند:

این حافظه یعنی حافظه رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR5 که مبتنی بر فناوری ۱z است، راه این صنعت را جدید می‌کند و مانع‌هایی که بر سر راه این حافظه‌های DRAM است را از بین می‌برد. سامسونگ به توسعه خط تولید قبلی خودش نیز ادامه خواهد داد و نیاز مشتریانمان را تامین می‌کنیم، همان‌گونه که رشد کلی بازار حافظه‌ها را رهبری می‌کنیم.

Galaxy-S21.jpg
-

اما به نظر شما این حافظه‌های جدیدی که سامسونگ در رابطه با آن سخن می‌گوید به ما چه کمکی خواهد کرد؟ باید گفت که براساس اعلام سامسونگ حافظه رم ۱۶ گیگبایتی جدید بالاترین سرعت و بیشترین ظرفیت در حافظه‌های موبایلی دارد.

سامسونگ در رابطه با این حافظه‌ها چنین توضیح داده که در هر ثانیه حافظه ۱۶ گیگابایتی LPDDR5 جدید، 6400 مگابیت را انتقال دهد که تقریبا نسبت به حافظه رم ۱۲ گیگابایتی 16 درصد سریع‌تر است.

باید گفت که به لطف طراحی و ساخت این رم‌ها توسط سامسونگ، می‌توانیم 51.2 گیگابایت از اطلاعات را در یک ثانیه انتقال دهیم که بسیار تعجب برانگیز خواهد بود، اگر مثال ساده‌تری بخواهید اگر سامسونگ از این حافظه رم در گلکسی اس 21 استفاده کنید شما می‌توانید با این دستگاه ده فیلم 5 گیگابایتی را در یک ثانیه انتقال دهید و جا‌به‌جا کنید.

حافظه رم ‍۱۶ گیگابایتی LPDDR5 جدید سامسونگ، در یک پکیج با ۸ تراشه خواهد بود که به نسبت نسخه قبلی رم 12 گیگابایتی که از فناوری Y1 ساخته شده است برای ارائه ظرفیت مشابه به ۱۲ تراشه نیاز دارد. براساس اعلام سامسونگ، حافظه‌های LPDDR5 ساخته شده با فناوری ۱z تا ۳۰ درصد باریک‌تر از نسل قبلی خود هستند و این یعنی فضای کمتری را اشغال خواهند کرد.

سامسونگ بعد ‌از شایعاتی ،که گفته می‌شود قرار است گلکسی اس 21 به این حافظه رم تجهیز شود، گفته است که شایعات برای استفاده این حافظه رم فقط برای پرچمداران صحیح نیست و سایر تولید کنندگان هم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: phonearena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر