ده نکته جذاب که از تریلر بازی GTA VI نمی‌دانستید

GTA.JPG

همان‌طور که می‌دانید، اولین تریلر رسمی از بازی GTA VI (Grand Theft Auto 6) منتشر شد و متوجه شدیم که این بازی قصد دارد داستانی جذاب‌تر و دراماتیک‌تر از نسخه‌های گذشته را ارائه دهد. مدت زمان این تریلر ۹۱ ثانیه بود و شاید بسیاری از تماشاگران در این مدت کوتاه نتوانستند برخی از نکات جالب توجه تریلر را متوجه شوند.

بنابراین، ما تریلر بازی GTA VI را بارها تماشا کردیم و توانستیم نکات جالبی را از دل شهر وایس‌سیتی (Vice City) استخراج کنیم که جالب هستند. با این حال، در این مقاله به بررسی ۱۰ نکته جالب توجه از تریلر بازی GTA VI می‌پردازیم که ممکن است برخی از خوانندگان آگاه نباشند. پس در ادامه مطلب همراه رسانه ما باشید.

۱۰ – قهرمان بازی به نام لوسیا است اما شخصیت مرد بدون نام باقی می‌ماند

دانستنی راجب بازی GTA 6

گویا بازیکنان قرار است کنترل دو شخصیت قابل بازی را در عنوان GTA VI بر عهده بگیرند. شخصیت اول یک زن به نام "لوسیا" است که به نظر می‌رسد سابقه کیفری داشته باشد و در زندان زنان به سر ببرد. شخصیت مرد داستان هنوز بدون نام است اما شایعات اخیر نشان می‌دهد که نام او "جیسون" است. همچنین شایعات تایید می‌کنند که "لوسیا" و "جیسون" یک زوج هستند که در وایس‌سیتی به دزدی از بانک‌ها و فروشگاه‌ها مشغولند. متاسفانه تنها دیالوگی که از شخصیت "جیسون" در طول تریلر می‌فهمیم، تکرار واژه "اعتماد" است که در پاسخ به خواسته "لوسیا" می‌دهد.

۹ – وایس‌سیتی فقط یک بخش از نقشه بزرگ بازی GTA VI است

دانستنی راجب بازی GTA 6

ما در اولین تریلر رسمی بازی GTA VI نام چند مکان ویژه، تابلوهای جاده‌ای و رسانه‌های خبری نیز دیده‌ایم. طبق اطلاعات لیک شده، داستان بازی GTA VI در ایالت "لئونیدا" اتفاق می‌افتد. البته خبرهایی که در تریلر بازی GTA VI نمایش داده می‌شوند، به نوعی به نام Leonida اشاره می‌کنند. تاکنون در تریلر به نمایش درآمده ما متوجه وجود تابلوهای جاده‌ای نظیر Kelly County، Catalan Boulevard، فرودگاه VCI، سواحل وایس و بندر VC/Keys در بازی GTA VI شده‌ایم. همچنین گفتنی است برخی از مکان‌های دوست‌داشتنی بازی GTA: Vice City مانند Starfish Island و Ocean Beach نیز در بازی مذکور بازسازی شده‌اند.

۸ – حضور انواع و اقسام وسایل نقلیه در بازی GTA VI

دانستنی راجب بازی GTA 6

ما همیشه می‌دانیم که شرکت "راکستار گیمز" طیف گسترده‌ای از انواع وسایل نقلیه را در بازی‌های جهان‌آزاد خود قرار می‌دهد که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را بدزدند و از رانندگی با آن‌ها لذت ببرند. ما در این تریلر ۹۱ ثانیه‌ای از بازی GTA VI، تعداد قابل‌توجهی از وسایل نقلیه مختلف دیده‌ایم که برخی از آن‌ها عبارتند از:

- جت‌های جامبو

- قایق‌های تندرو

- کامیون‌ها

- قایق‌های تفریحی

- جت اسکی

- دوچرخه‌های چهارچرخ

- قایق‌های شناور

- کشتی‌های کروز

- کشتی‌های باری

- موتورسیکلت

- ماشین‌های اسپورت

- مینی ون‌ها

- و ...

۷ – آیا قابلیت پرش آزاد (Base Jumping) بازگشته است؟

دانستنی راجب بازی GTA 6

یکی از نکات جالب که در سکانس آغازین تریلر بازی GTA VI نمایان می‌شود، یک برج/آنتن رادیویی بزرگ در پس زمینه در میان مهِ غروب خورشید است. این تصویر به نوعی احتمال بازگشت قابلیت پرش آزاد یا بیس‌جامپینگ را به بازی مزبور می‌دهد. کاربران در بازی GTA V با این قابلیت دوران سرگرم‌کننده‌ای را پشت سرگذاشتند؛ اما قابلیت Base Jumping برای اولین بار در بسته‌الحاقی GTA IV با نام The Ballad of Gay Tony معرفی شد. با این حال، باید منتظر ماند و دید که وجود قابلیت پرش آزاد در بازی GTA VI به طور رسمی تایید می‌شود یا خیر.

۶ – بازگشت حالت اول شخص به بازی GTA VI

دانستنی راجب بازی GTA 6

یک بخش کوتاه از اولین تریلر بازی GTA VI، به دوربینی اشاره دارد که لحظه سرقت از بانک را نشان می‌دهد. این لحظه به صورت حالت اول شخص است و هنوز مشخص نیست که مربوط به گیم پلی بازی است یا خیر. این سکانس نشان می‌دهد که پلیس به خانه‌‌ای یورش می‌برد که بعید به نظر می‌رسد هیچ‌کدام از شخصیت‌های اصلی در آن دخالتی داشته باشند؛ مگر اینکه پای یک شخصیت سوم قابل بازی در میان باشد. "راکستار" در سال ۲۰۱۴ حالت اول شخص را به بازی GTA V اضافه کرد که مورد استقبال بازیکنان قرار گرفت. آیا این بار این حالت در بخش داستانی بازی GTA VI نقش موثری را ایفا خواهد کرد یا خیر.

۵ - شخصیت رودی کیست؟

V9uXhKTiF9WTn6gmrE6YnQ-1200-80.jpg-1160x653.webp

در کنار شخصیت "لوسیا"، نام یکی دیگر از شخصیت‌های بازی GTA VI در تریلر فاش شده است. نام این شخصیت "رودی" است که در تریلر در ماشین آویزان شده است، تی‌شرت یا پیراهنی بر تن ندارد و تنها یک شلوار لی پوشیده است. در کپشن پایین تصویر، عبارت "RIP Rudi – C U in Heaven, cuz" را مشاهده می‌کنیم. شخصیت "رودی" کیست؟ آیا تنها یک NPC است که می‌خواهد در فضای مجازی وایرال شود؟ یا یکی از شخصیت‌های مکمل و مهم بخش داستانی بازی GTA VI تلقی می‌شود؟

۴ – ایالت لئونیدا؛ محفل گردهمایی جناح‌ها و باندهای خلافکار!

دانستنی راجب بازی GTA 6

ما در تریلر بازی GTA VI، حضور دو جناح با نام‌های Thrillbilly Mud club و High Rollerz Lifestyle را متوجه می‌شویم. گروه اول احتمالاً به افرادی گفته می‌شود که مسابقات کامیون‌سواری در گل و لای را برگزار می‌کنند، در حالی که گروه دوم روی برگزاری مسابقات خیابانی با ماشین‌های اسپورت تمرکز دارند. همچنین یک گروه دیگر هم وجود دارد که مسئول برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری و ماشین‌های ATV هستند و یک بولتن خبری که به یک باند دوچرخه‌سواران اشاره می‌کند که "شهر را به وحشت انداخته‌اند".

3 – خیانت؛ برجسته‌ترین بخش داستان بازی GTA VI؟

دانستنی راجب بازی GTA 6

در ثانیه‌های پایانی تریلر اول بازی GTA VI، ما شاهد همکاری "لوسیا" و "جیسون" در زمان حمله به مغازه‌ها و انجام دزدی‌ها از مکان‌های مختلف هستیم. سکانسی که آن‌ها در مُتل کنار هم هستند، به ما اعلام می‌کند که "لوسیا" و "جیسون" رابطه عاشقانه‌ای با یکدیگر دارند؛ البته از طرف دیگر موضوع "خیانت" را هم بازتاب می‌دهد، به خصوص وقتی که "لوسیا" از "اعتماد" حرف می‌زند. کاربران پیش‌بینی می‌کنند که داستان بازی GTA VI نو روایتی از داستان بازی GTA 3 است؛ جایی که "کاتالینا" (Catalina) به پروتاگونیست ساکت بازی خیانت می‌کند و این خیانت آغازگر خط اصلی داستان بازی GTA III می‌شود.

آیا "جیسون" به "لوسیا" در طول داستان بازی GTA VI خیانت خواهد کرد؟ تنها باید تا سال 2025 برای انجام این بازی صبر کنید.

2 – اشاره مختصر تریلر بازی GTA VI به بخش آنلاین؟

بی‌شک یکی از قابلیت‌های بخش GTA Online، امکان آواتارسازی و طراحی مدل مو، لباس و پیاده‌سازی ترفندهای زیبایی روی شخصیت‌های مختلف مطابق با روحیه بازیکن بود. ما در تریلر بازی GTA VI، یک فرد زندانی را می‌بینیم که موهای بنفش، صورت و بدن خالکوبی دارد که می‌تواند نشانه‌ای به وجود بخش آنلاین در بازی GTA 6 باشد. "راکستار" وعده داده است که بخش GTA Online 2 به مراتب بزرگ‌تر از نسخه قبلی خواهد بود؛ چراکه احتمالاً اکثر بازیکنان امروزی ابتدا به تجربه بخش آنلاین می‌پردازند تا بخش داستانی.

البته خالی از لطف نیست که اعلام کنیم شخصیت تصویر بالا اشاره‌ای به "جوکر فلوریدا" دارد. اخیراً گفته‌شده که او قرار است بابت این تریلر از شرکت Rockstar Games شکایت کند.

دانستنی راجب بازی GTA 6

1 – نقش موثر شبکه‌های اجتماعی در بازی GTA VI

با توجه به فاصله زمانی بین آخرین نسخه و عنوان کنونی از سری GTA، فناوری همیشه نقش بزرگ‌تر و مهم‌تری را در GTA 6 ایفا می‌کند و اولین تریلر آن قطعاً این موضوع را تایید می‌کند. البته بازی GTA 5 در سال 2013 عرضه شد و به نوعی پلتفرم‌های "فیس‌بوک" (Facebook) و "توییتر" (Twitter) را با نام‌های غیرواقعی LifeinVadar و Bleeter در آن وجود داشت. اما به نظر می‌رسد بازی GTA VI برای اولین بار پلتفرم شبیه به "تیک‌تاک" (TikTok) را به بازیکنان معرفی می‌کند که NPC‌ها لحظات خوش‌گذرانی و اتفاقات عجیب ایالت "لئونیدا" را در داخل پلتفرم مذکور به اشتراک می‌گذارند.

هنوز مشخص نیست که شخصیت‌های قابل بازی امکان گذاشتن ویدیو در این پلتفرم را خواهند داشت یا خیر. البته این تریلر نیز نشان می‌دهد که NPC‌ها به ویدیوهای مردم نیز واکنش نشان می‌دهند. مواردی همچون مدت زمان فیلم‌برداری و نحوه بارگذاری ویدیوها در شبکه‌های مجازی در عنوان GTA VI مشخص نشده است؛ اما بی‌شک شبکه‌های اجتماعی برجسته‌ترین ویژگی در جدیدترین نسخه سری GTA خواهد بود.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gamesradar.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر