هکرهای چینی توانستند بیش از 60 هزار ایمیل مرتبط با دولت ایالات متحده را از مایکروسافت سرقت کنند

لزبتالناتبلت.JPG

چند ماه پیش، مایکروسافت با یک نقض فنی بزرگ روبرو شد که برخی از داده‌های طبقه‌بندی نشده را آشکار کرد، از جمله ایمیل‌های متعلق به افراد مرتبط با دولت ایالات متحده. در ابتدا اعلام شد که این حمله بیش از 25 حساب کاربری را تحت تأثیر قرار داده است، اما اکنون گزارشات جدید نشان می‌دهد که این نفوذ به سیستم‌های مایکروسافت بسیار بزرگ‌تر از اولین گزارش بوده است.

به اطلاعات ارائه شده در گزارش جدید، به نظر می‌آید که هکرهای چینی توانسته‌اند بیش از 60 هزار ایمیل متعلق به کارمندان دولت ایالات متحده را برداشت کنند. این ایمیل‌های سرقت‌شده به کارکنان ایالات متحده در مناطق شرق آسیا، اقیانوس آرام و اروپا تعلق دارد و این اجازه را می‌دهد که هکرها حملات فیشینگ را با استفاده از این ایمیل‌ها انجام دهند.

گروه هکر چینی با نام Storm-0558 به نظر می‌آید مسئول این نفوذ به سیستم مایکروسافت باشند و هزاران ایمیل دولتی ایالات متحده را دزدیده‌اند. لازم به ذکر است که تمام ایمیل‌ها طبقه‌بندی نشده‌اند و اطلاعات محرمانه‌ای در آن‌ها وجود ندارد. «متیو میلر»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در یک کنفرانس رسانه‌ای تأکید کرد که سیستم‌های طبقه‌بندی‌شده در این حمله تخلف نکرده‌اند.

Chinese-hackers

مایکروسافت اعلام کرده که هکرهای چینی توانسته‌اند با دسترسی به یک کلید مصرف‌کننده به سیستم‌های آن نفوذ کنند. این کلید به آن‌ها امکان دسترسی به سیستم مایکروسافت و همچنین دزدیدن ایمیل‌های کاربران را فراهم کرد. به این دلیل، «اریک اشمیت»، سناتور آمریکایی، در یک جلسه توجیهی بر نیاز دولت ایالات متحده به تقویت بخش‌های دفاعی در برابر این نوع حملات سایبری در آینده اشاره کرد.

گروه هکری چینی Storm-0558 معمولاً بر جاسوسی، دزدیدن داده‌ها و دسترسی به اعتبار، به خصوص نسبت به شرکت‌های واقع در مناطق مرکزی اروپا، تمرکز دارند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidheadlines

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر